transport va cross 250

Oljan rinner ut
Bensinen rinner ut.
Det kanske blir repor.

Skiter du i ovanstående så är det bara att sparka omkull den på släpet o dra..

Är det en 250 2-takt så är det läge att stänga bensinkranen och drännera flottörhuset samt packa in cykeln så den inte repas...

Flotörhuset blir dränerat "automatiskt" när du lägger den ner. =)

tips

Kan ni ge mig bra tips på hur man surar fast den stående på en slät kära:confused:

Ställ den på stödet, om det finns ett sådant, fäst 4 spännband.
1 spännband i varje stötdämpare, högt upp. Är golvet på släpan dåligt, lägg en extra skiva under stödet så det inte går genom golvet.
Så har jag transporterat mina hojjar genom åren.
Finns det inget stöd få man vara lite uppfinningsrik:tungan

Kan ni ge mig bra tips på hur man surar fast den stående på en slät kära:confused:

Ett spännband över styrhuvudet/ramen bakom styret (eller 2 band, ett i vardera ända av styret), dra ner fjädringen ganska hårt. Se till så det dras framåt och du har stopp för framhjulet med typ hörnet på kärran. Är du nervös av dig så sätter du ett litet spännband i sidled som håller bakhjulet på plats men det behövs knappt, sitter benhårt ändå. Inget stöd nere eller liknande för då blir det snett eller så kan du inte dra ner fjädringen...

Ställ den på stödet, om det finns ett sådant, fäst 4 spännband.
1 spännband i varje stötdämpare, högt upp. Är golvet på släpan dåligt, lägg en extra skiva under stödet så det inte går genom golvet.
Så har jag transporterat mina hojjar genom åren.
Finns det inget stöd få man vara lite uppfinningsrik:tungan

Att ha stödet nerfällt under transport är ett gigantiskt NO-NO i alla lägen, med alla motorcyklar. Trodde alla var relativt överens om det? Det går inte att spänna ner hojen ordentligt samt att det blir en väldig påverkan på stödet, tills det går av eller pajar i fästet. Funkar det har du tur och det har man ju ibland.

Jag brukar bara rulla fram hojen med framdäcket mot framstammen på släpet. Sen sätter jag ett spänband i vardera styrhalva/gaffelben och spänner nedåt/framåt. Om man vill avlasta packboxarna i framgaffeln kan man ha en brädbit att sätta mellan däck och undrestyrkronan. För att hojen inte ska hoppa i sidled med baken brukar jag sätta ett spännband genom/runt bakhjulet.

Att ha stödet nerfällt under transport är ett gigantiskt NO-NO i alla lägen, med alla motorcyklar. Trodde alla var relativt överens om det? Det går inte att spänna ner hojen ordentligt samt att det blir en väldig påverkan på stödet, tills det går av eller pajar i fästet. Funkar det har du tur och det har man ju ibland.

kör alltid med stöd nere.. spänner man rätt är de inga probs :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back