Transport söderut längs E4

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Den 24:e augusti hoppar farsan in i min fina Transit dieselturbo och åker med tom bil och släp från Härnösand längs E4:an ner till Malmö för vidare resa till Frankfurt i Tyskland.

Han kommer att sova över i Sigtuna på torsdagkväll och sover över i Jönköping på fredagkväll där även jag ansluter. Vi åker därefter vidare neröver på Lördag och stannar inte förrän vi är framme i Frankfurt.

Om någon behöver transportera något söderut, MC, MC-delar eller annat mot en summa pengar lägre än att man kör själv eller anlitar något frakbolag så får ni gärna höra av er. Pris kommer vi överens om beroende på vad det är och storlek. Kortare avstickare från färdvägen för lastning och lossning kan naturligtvis göras beroende på vad som skall fraktas.

Vi åker sedan tillbaka uppåt till Örnsköldsvik någon gång den 30 eller 31 augusti. Då kommer det att vara rätt fullt med möbler och ev en MC om den får plats. Men skulle det vara något mer som nån vill ha upptransporterat som inte tar så mycket plats så kan ni hojta till.

Skicka PM eller svara på tråden så kan vi bestämma närmare sedan.

// Göran

Edit: Det är en större Transit och en stor släpvagn så man kan teoretiskt få in 5 st hojar om man vill.

Last edited:
Palmas skrev:
2376949 Den 24:e augusti hoppar farsan in i min fina Transit dieselturbo och åker med tom bil och släp från Härnösand längs E4:an ner till Malmö för vidare resa till Frankfurt i Tyskland.

Han kommer att sova över i Sigtuna på torsdagkväll och sover över i Jönköping på fredagkväll där även jag ansluter. Vi åker därefter vidare neröver på Lördag och stannar inte förrän vi är framme i Frankfurt.

Om någon behöver transportera något söderut, MC, MC-delar eller annat mot en summa pengar lägre än att man kör själv eller anlitar något frakbolag så får ni gärna höra av er. Pris kommer vi överens om beroende på vad det är och storlek. Kortare avstickare från färdvägen för lastning och lossning kan naturligtvis göras beroende på vad som skall fraktas.

Vi åker sedan tillbaka uppåt till Örnsköldsvik någon gång den 30 eller 31 augusti. Då kommer det att vara rätt fullt med möbler och ev en MC om den får plats. Men skulle det vara något mer som nån vill ha upptransporterat som inte tar så mycket plats så kan ni hojta till.

Skicka PM eller svara på tråden så kan vi bestämma närmare sedan.

// Göran

Edit: Det är en större Transit och en stor släpvagn så man kan teoretiskt få in 5 st hojar om man vill.

150 st flak Carlsberg Sort guld kan ni ju plocka med er o lämna i Sthlm ;-)

Wille skrev:
2377683 150 st flak Carlsberg Sort guld kan ni ju plocka med er o lämna i Sthlm ;-)
Jag räknade med att jag skulle få den beställningen. :D Tyvärr ser det lite fullt ut men får jag plats kan jag höra av mig. :tummenupp

Inget annat du behöver köra åt andra hållet??

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg