Transponderfrågor flyttade från tävlingstråd

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Lite OT, men tänkte att jag kan fråga iaf.

Använder ni speciell Supermoto licens eller kan man använda Svemo - mx licens eller enduro licens?

Transponer är AMB (orange) transponder???

Skulle vara kul att testa på Motard nån gång, är ju smidigt om man kan använda samma grejor som jag har till Mx menar jag...

Lite OT, men tänkte att jag kan fråga iaf.

Använder ni speciell Supermoto licens eller kan man använda Svemo - mx licens eller enduro licens?

Transponer är AMB (orange) transponder???

Skulle vara kul att testa på Motard nån gång, är ju smidigt om man kan använda samma grejor som jag har till Mx menar jag...

För att göra det enkelt har Svemo sett till vi måste ha speciell Supermotolicens, vi måste köpa en till AMB transponder (röd) så vi har dubbla för säkerhets skull. Men tror du kan få ut en Supermoto licens mot pengar om du har i alla fall cross licens... Klart du ska testa... Faktiskt värt pengarna för det e snor kul köra.

För att göra det enkelt har Svemo sett till vi måste ha speciell Supermotolicens, vi måste köpa en till AMB transponder (röd) så vi har dubbla för säkerhets skull. Men tror du kan få ut en Supermoto licens mot pengar om du har i alla fall cross licens... Klart du ska testa... Faktiskt värt pengarna för det e snor kul köra.

Undrar också om det går att köra med MX-transpondern:va
Är det samma tidtagningssnubbe som i Kortedala,så funkar det ju..:tummenupp
(var nåt med nån decoder eller nåt....):huvet

Snubben (Göran Aldén) sköter alla SM-tävlingarna i år och hans utrustning klarar båda typerna av transponder.

/HW

Tur att jag köpte den dyra transpondern till ingen nytta då.:mad:

Jag kan köpa den av dig för jag har ingen! PMa om du vill sälja.

Du köper väl aldrig något. :tungan Det var länge sedan jag PM:ade till dig om att jag har ett gäng bromsskivor bak till KTM.

Snubben (Göran Aldén) sköter alla SM-tävlingarna i år och hans utrustning klarar båda typerna av transponder.

/HW

Hahahaha..ja fyfan..det nämner ni nu efter att alla köpt nya prylar för 3000:-
Helt otroligt!

Hahahaha..ja fyfan..det nämner ni nu efter att alla köpt nya prylar för 3000:-
Helt otroligt!

Ja fast nu går husan så fort att man inte våga chansa med en MX transponder på Linköping. Siktar på att passera i en 200km/h eller nåt.

När får vi se dig in action igen, tycker att det börjar bli dax....

Ja fast nu går husan så fort att man inte våga chansa med en MX transponder på Linköping. Siktar på att passera i en 200km/h eller nåt.

När får vi se dig in action igen, tycker att det börjar bli dax....

Är målsnöret på samma ställe som för 2 år sen går det väl knappt ens i 100 förbi där...?

Jadu, vi får väl se...kanske dyker upp och fjantar runt lite med stora hjul på täby i sommar iaf :)

Jag tyker att det bästa hade varit om vi skulle ha använt AMBMX-transpondern. Och att man sedan skulle ha kört sträckningen på Sviestad innan målgång på samma vis som tidigare år. På så vis skulle vi inte ha passerat så mkt fortare än 100 km/h.
Hur går sträckningen egentligen nuförtiden? Finns det någon skiss?

Väcker liv i en gammal tråd om transponder.
Vad gäller i år?
Roadracing eller MX eller funkar båda?:confused:
OM det är Göran Alden som sköter tidtagning även i år är
det väl solklart?! :va

Göran hade för någon vecka sedan inte hört ett ord från någon om supermoto 2008 så det är inte så säkert.

/HW

När ämnet ändå är uppe, vad kostar det att köpa/hyra en transponder?

Göran hade för någon vecka sedan inte hört ett ord från någon om supermoto 2008 så det är inte så säkert.

/HW

Ja vi kan ju hoppas att vi slipper byta transponder i år igen iaf :huvet görans system var ju iaf kanon där både tranx o mx transpondrar fungerade

/HW
Kan du PM hans nummer,så jag kan kontakta honom?:tummenupp
Frågan har kommit upp igen....,SVEMO????:va

Väcker liv i en gammal tråd om transponder.
Vad gäller i år?
Roadracing eller MX eller funkar båda?:confused:
OM det är Göran Alden som sköter tidtagning även i år är
det väl solklart?! :va

Du som är inblandad i att arrangera SM borde ställa frågan direkt till den på förbundet som ska svara på den typen av frågor :va
Lämpligen sektionsordföranden (även kallad sammankallande enligt länk nedan)

Vem som sköter Östhammars tidtagning väljer ni såklart själva även om förbundet rekomenderar rr-time.

Länk till SuMo-sektionen på SVEMO

Kan du PM hans nummer,så jag kan kontakta honom?:tummenupp
Frågan har kommit upp igen....,SVEMO????:va

Vad menar du med att frågan kommit upp igen?
Vill du att SVEMO ska göra något eller svara på frågor så se istället till att göra det via officiella kanaler istället för på valfritt forum på nätet.
Ursäkta den kanske sura tonen men SH är jordens största tempel för ryktesspridning/spekulerande och klagande. Visst är det bra för informationsspridning oxå men är INTE någon officiell plats för SVEMO-info, varken "in-info" eller "ut-info".

EDIT: Eftersom jag oftast försöker vara så tillmötesgående jag kan kommer här en länk till den info jag känner till som finns om detta på SVEMO.se
LÄNK

Last edited:
Du som är inblandad i att arrangera SM borde ställa frågan direkt till den på förbundet som ska svara på den typen av frågor :va
Lämpligen sektionsordföranden (även kallad sammankallande enligt länk nedan)

Vem som sköter Östhammars tidtagning väljer ni såklart själva även om förbundet rekomenderar rr-time.

Länk till SuMo-sektionen på SVEMO

Vad menar du med att frågan kommit upp igen?
Vill du att SVEMO ska göra något eller svara på frågor så se istället till att göra det via officiella kanaler istället för på valfritt forum på nätet.
Ursäkta den kanske sura tonen men SH är jordens största tempel för ryktesspridning/spekulerande och klagande. Visst är det bra för informationsspridning oxå men är INTE någon officiell plats för SVEMO-info, varken "in-info" eller "ut-info".

EDIT: Eftersom jag oftast försöker vara så tillmötesgående jag kan kommer här en länk till den info jag känner till som finns om detta på SVEMO.se
LÄNK

Klantade till det visst i denna fråga...:rodnar
Tagit del och förstått vad du menar,jag återkommer i rätt forum! :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...