transponder hur gör ni

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
R6-07
sviiiiin dyr eller e jag bara snål

jag har hittat för typ 4000

hur gör ni (lånar har köpt beggad )

jag har sökt med ljus å lyckta efter en beggad men dom går ju åt

sen läste jag att man kan låna när man kör första året

men hur stor e risken att dom inte har några att låna ut

så hur ska jag göra köpa eller ??

Jag har inte varit med om att dom inte haft och lånat ut.
Lånade hala tiden när jag körde tävlingar första året.

Men...

Det är mycket bättre att ha en egen.
- I bland glömmer man att låna.
- I bland är det så många som lånar, så man får inte ha den hela helgen , så man måste lämna tillbaka efter varje träning, Kval, tävling.
- Har man egen så får man sina tider till ett eget konto på mylpas, så man kan gå in via webben efteråt och kolla vad man hadde för tider.
- Har man egen så är det ett ororsmoment mindre under tävlingshelgen, och man har nog med grejer att tänka på.

Det är AMB som säljer transpondrarna och det verkar vara samma pris över hela värden, så köp en ny.

Eskilsson

Låna är väl lite underdrivet, hyr man dom inte? :va Jag har iaf läst mig till att man rätt raskt tjänar på att köpa en beg istället för att hyra. En beggad sjunker ju dessutom inte i värde, så köper du en för 2 papp nu så får du ut 2 papp igen när du säljer den. Håll koll på begmarknaden ofta helt enkelt, både blocket, roadracing.se och här, eller sätt ut en köpes-annons ifall några inte kommer sig för att sätta ut annonser på sina som ska säljas!

Det ploppar upp AMB transponders till salu både här och på roadracing.se ibland , bara att hålla ögonen öppna.

Angående HYRA (låna finns ej) transponders så vill jag minnas att man gjorde om det till 2009 och bestämde att för Juniorer skulle det gå attt hyra per tävling men övriga förare var endast upp till varje arrangör att erbjuda. Dvs den tidigare stående möjligheten att hyra/låna första tävlingsåret försvann och är inte självklart längre.

Men även om man kan hyra en per tävling så är fördelarna stora att ha sin egen, som Eskilsson skrev så är det inget roligt att springa fram o tillbaka över tävlingsområdet och hämta/låmna transponder under helgen.

/Nitrous

ja ha de låter som man blir av med 4000kr då

ska man köpa en av my laps på en gång eller vet ni någon som

säljer i sverige

har du org kabelstam på hojen så köp en direkt power o kopla den på typ framlampan så har du ström på den varje gång du starter hojen så behöver du inte tänka på det något mer

Det är i vilket fall som helst onödigt att kasta transpondern i motståndarnas underkåpa.

Back