Transponder beställning på www.roadracing.se

Vad säger reglerna, får vi B-förare låna transponder gratis eller måste vi också köpa en?

Jag skulle vilja säga "hyr" eftersom de tävlande tvingas betala arrangörens kostnader.

Vad säger ni om rejsupplägg? Hellre lite dyrare och köra med tidtagning eller billigare och köra med kvalrace ?

Jag skulle vilja säga "hyr" eftersom de tävlande tvingas betala arrangörens kostnader.

Vad säger ni om rejsupplägg? Hellre lite dyrare och köra med tidtagning eller billigare och köra med kvalrace ?

Tidtagning! Annars kan man ju vurpa bort sig ifrån final + att tidtagning är bra sätt att lära sig ny bana i sin egna takt.

Eller menar du att vi gör en cross start och efter tio varv har vi grid pos?:tummenupp

Tidtagning! Annars kan man ju vurpa bort sig ifrån final + att tidtagning är bra sätt att lära sig ny bana i sin egna takt.

Eller menar du att vi gör en cross start och efter tio varv har vi grid pos?:tummenupp

Jag menade för rookie och 250 alltså. För att göra det billigare.
Men för att svar på frågan så är MIN tanke att köra ett gäng kvalrace med lottade startplaceringar. Man får då en plats i A-, B-, C- eller D-final beroende på antalet startande och sen funkar det som vanligt. Mkt rejskörnign = bra och skoj träning. Tycker iaf jag.

Jag menade för rookie och 250 alltså. För att göra det billigare.
Men för att svar på frågan så är MIN tanke att köra ett gäng kvalrace med lottade startplaceringar. Man får då en plats i A-, B-, C- eller D-final beroende på antalet startande och sen funkar det som vanligt. Mkt rejskörnign = bra och skoj träning. Tycker iaf jag.

Du är inne på rätt spår.
Tycker att det är roligare med stege. Som vi hade då vi körde RM.
Väldigt publikvänligt och lätt att följa racen.

Ser faktiskt inte vad tidtagning eller inte har med risken att vurpa bort sig från final? Du får ju träna först på banan.

Last edited:
Du är inne på rätt spår.
Tycker att det är roligare med stege. Som vi hade då vi körde RM.
Väldigt publikvänligt och lätt att följa racen.

Ser faktiskt inte vad tidtagning eller inte har med risken att vurpa bort sig från final? Du får ju träna först på banan.

Det är lungt om vi har riktiga träningstider på banan. Men i år så kunde det vara en träning på 15min, kval och sen race. Och då tyckte jag att det var gött att få kvalenr för mig själv och träna olika spårval istället för race. kännde mig tryggare i banan efter kvalet än innan. Och ska man starta ett race på en bana du har fått 10-15 min på så kommer det bli mycket changsning i körningen. lättare att vurpa bort sig för min del. ++ att banab är säkert någons hemma bana vilket ger de mer fördel om vi kör stegrace med en gång

jag vill alltså ha kvar tids kval!

Last edited:
Återigen... SM kommer såklart avgöras som förra året med tidtagning. Jag var mest ute efter att höra vad de som kör kungaklassen tycker.

Ska jag vara med och hålla i nån enklare tävling för rookie/250 så kommer jag förorda kvalrace, dels för att det är roligare (tycker iaf jag) och billigare och ger bättre rejsträning och är roligare för publiken osv. Sen måste man såklart se på om banan tillåter detta säkerhetsmässigt som Liljegran säger :)

Det är lungt om vi har riktiga träningstider på banan. Men i år så kunde det vara en träning på 15min, kval och sen race. Och då tyckte jag att det var gött att få kvalenr för mig själv och träna olika spårval istället för race. kännde mig tryggare i banan efter kvalet än innan. Och ska man starta ett race på en bana du har fått 10-15 min på så kommer det bli mycket changsning i körningen. lättare att vurpa bort sig för min del. ++ att banab är säkert någons hemma bana vilket ger de mer fördel om vi kör stegrace med en gång

jag vill alltså ha kvar tids kval!

Man kan ju köra tidskval och stege på det.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti