transponder 2009

Eller så kopplar man inte direkt till batteriet, utan till ngn av de oanvända kontakterna (som t ex belysning) så att transpondern bara spänningssätts när tändningen är på. Behöver man inte tänka på att ladda vare sig transponder eller batteri.

Att man kan göra som du beskriver har jag vetat hela tiden! Jag har bara inte velat ha den så! Jag tycker om att ladda batteriet varannan vecka!:gnissla
 
varför välja?

till den laddbara följer det med ciggladdgrej, plocka isär och montera laddfästet på lämpligt ställe på/i hojen koppla på samma sätt som den utan batterier...

fördel? att man kan hyra ut den till sånna som inte köpt egna på tävlingar för en billigare peng än arrangören fixar det... och vips har man snart tjänat ihop sin transponder ;)

själv kör jag med laddbart, priset är inte så stor skillnad... och det är lika stor risk att glömma transponder som nyckel till hojen ;) eller hur mossberg?
 
Finns inga TranX 260 DP kvar och kommer inte att köpas in till nästa gruppköp
enligt Nordgren.
Endast den vanliga 260 kommer att erbjudas.
Jag beställde nyss en DP från http://www.hssports.co.uk
Priset med frakt slutade på knappt 3100 kr, vilket ingen annan butik ens kunnat komma i närheten av.. :tummenupp
Får se när den dyker upp bara :rolleyes:
 
Hämtade ut transpondern på "posten" (läs ICA..) en vecka efter beställning.
Snabb och smärtfri lev.
Slutade på 3090kr med frakt (£267 + ca 75kr i bankavgift för utlandsbetalning):tummenupp
 
Hämtade ut transpondern på "posten" (läs ICA..) en vecka efter beställning.
Snabb och smärtfri lev.
Slutade på 3090kr med frakt (£267 + ca 75kr i bankavgift för utlandsbetalning):tummenupp
Jag beställde en DP från amb hemsida billigare... 2986 kronor :)
 
Information 2009-01-28
Det finns drygt tiotal transpondrar modell TranX260 kvar och de säljs till de som som först bokar. Bokning görs genom mejl till Henrik Nordgren efter det får ni en bekräftelse på om det finns någon kvar. Efter det har ni 10 dagar på er att betala.

Anledningen till att det årliga gruppköpet upphör är att AMB endast ger rabatt vid beställning av 100st av en modell samt att deras leverans har strulat de senaste 3 åren.

http://www.roadracing.se/forms/transponder/
 
Vid licenskursen i höstas nämndes att det eventuellt skulle bli en annan typ av transpondrar i år, varvid vi avråddes från att köpa redan då. Blev inget av det eller? Utan de är de gamla vanliga som gäller?
 
Vid licenskursen i höstas nämndes att det eventuellt skulle bli en annan typ av transpondrar i år, varvid vi avråddes från att köpa redan då. Blev inget av det eller? Utan de är de gamla vanliga som gäller?

Det låter väldigt konstigt...
 
Vid licenskursen i höstas nämndes att det eventuellt skulle bli en annan typ av transpondrar i år, varvid vi avråddes från att köpa redan då. Blev inget av det eller? Utan de är de gamla vanliga som gäller?


Det måste väl varit någon "drömmare" som sagt det. Vilken kurs var de där du fick den upplysningen?
Det finns väl inte någon annat fabrikat på transpondrar som är kompatibla med AMB´s härskande system.
 
Det måste väl varit någon "drömmare" som sagt det. Vilken kurs var de där du fick den upplysningen?
Det finns väl inte någon annat fabrikat på transpondrar som är kompatibla med AMB´s härskande system.

Jag har verkligen ingen koll på sånt. Men kursen var i anderstorp i september och ja tror det var skalman som sa det (inte säker, ledsen om ja tar fel).
 
Vid licenskursen i höstas nämndes att det eventuellt skulle bli en annan typ av transpondrar i år, varvid vi avråddes från att köpa redan då. Blev inget av det eller? Utan de är de gamla vanliga som gäller?

Vi avrådde ingen att köpa. Det finns en ny modell av AMB som har inbyggd laptimer, men denna kräver en annan utrustning på banan. Priset är dock inte så attraktivt, såg jag. 1475 EUR.
 
Last edited:
Jag har en 260dp för 2500kr inkl frakt pga utebliven rr satsning om nån vill ha:tummenupp

Såld !
 
Last edited:
Back
Top