Transkåpa husaberg

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har drabbats av att transkåpan på Bergen har slagit sig i bakant och börjat läcka olja. Har testat att slipa ner den men drabbas då av problemet att lagringarna i kåpan inte längre passar.

Kollar därför upp priset på en ny på MC Jansson onlinelista 1785:- :tummenupp tänker jag men när jag ringer för att beställa en så har den bytt reservdelsnr och kostar numera 3145:- :mad:

Någon som råkar ha en transkåpa liggande som passar till 01 blocket så skicka ett PM

Finns det någon utlänsk handlare som kan tänkas vara billigare på reservdelar eller är det bara att bita i det sura äpplet.
 
Hör med Marin & Fritid i Laxå: 0584-122 21 Han hade hemma i höstas när det strula med min kåpa men jag hörde aldrig om pris eftersom jag inte behövde någon.
 
Borsiin skrev:
Har drabbats av att transkåpan på Bergen har slagit sig i bakant och börjat läcka olja. Har testat att slipa ner den men drabbas då av problemet att lagringarna i kåpan inte längre passar. .

Nog för att hållbarheten på felgjutna blockhalvor var under all kritik på dessa årsmodeller, men kåpor som slagit sig? :va :va
 
SM 570 RR skrev:
Nog för att hållbarheten på felgjutna blockhalvor var under all kritik på dessa årsmodeller, men kåpor som slagit sig? :va :va
I bakkanten av transkåpan är det långt mellan bultarna tyvärr, min läckte lite där med men jag köpte packningsklet och ny packning. McBudet här på forumet berätta att han kunde se in i motorn just i bakkant av transkåpan på sin hoj. Dra med rätt moment och kryss dra dem så du inte drar tex alla bultar medsols.
 
Jag har testat med massor av olika packningsklet men det läcker 6dl/h vid körning så det är nog bara att byta. :(

Ringde MF och de hade bara en med trasiga porer som läckte vatten att erbjuda.

Det var många som drabbades av att kåporna slog sig 01 och husaberg bytte flertalet men min handlare vägrade så jag fräste ner den lite så den blev rak men nu har den salgit sig igen.
Detta fel fixades på 02 då man la till ett extra skruvförband längst bak på kåpan.
 
Borsiin skrev:
Jag har testat med massor av olika packningsklet men det läcker 6dl/h vid körning så det är nog bara att byta. :(

Ringde MF och de hade bara en med trasiga porer som läckte vatten att erbjuda.

Det var många som drabbades av att kåporna slog sig 01 och husaberg bytte flertalet men min handlare vägrade så jag fräste ner den lite så den blev rak men nu har den salgit sig igen.
Detta fel fixades på 02 då man la till ett extra skruvförband längst bak på kåpan.
Kan det ha varit edmans motor.Samma skit på min,tvärvägrade att byta ut den.Tog kontakt med KARLSTRÖMS motor,fixade tom nytt block då de hade
problem -01 med sprickor fastän han ej sålt hojen till mig.Gissa vart man köper cyklar nu?
Skulle tipsa om MF men såg att det blev försent :huvet
 
HusabergForce skrev:
Kan det ha varit edmans motor.Samma skit på min,tvärvägrade att byta ut den.Tog kontakt med KARLSTRÖMS motor,fixade tom nytt block då de hade
problem -01 med sprickor fastän han ej sålt hojen till mig.Gissa vart man köper cyklar nu?
Skulle tipsa om MF men såg att det blev försent :huvet

Hur kunde du gissa det????

Jo edman vägrade och husaberg sa att det var handlarens sak.

Men nu är det garanterat för sent att kräva någon garanti :gnissla

Men det verkar inte som om någon har ett bra tips på var man fixar transkåpor till billig peng det är väl bara att hosta upp och sörja :(
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top