trampcykelglidare.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jahapp..projektet klart o semestern närmare sig..
vill ha nåt o göra..fundera på en sån här trampcykel som ser ut som en glidare..brett bakdäck o smalt lite större fram.
springergaffel, låg o bruka se ut som den har en liten tank..
nån som vet nå bilder på en sån..vill bygga en likn själv kanske :)

bigmoblack2.jpg

iz-bk500-5.jpg

Lowrider_bike2.jpg

faen vika grymma :yoparty

Vilka fräcka! Var hittar man såna?

Fanns ett företag som hette Treangelbikes. De importerade en modell med springergaffel som var riktigt snygg.

kan ju inte va svårt o bygga en själv..
kanske inte liiiika coola men ändå..
en springer knåpar man väl ihop...inte direkt avancerade.

ozeo skrev:
2224767 kan ju inte va svårt o bygga en själv..
kanske inte liiiika coola men ändå..
en springer knåpar man väl ihop...inte direkt avancerade.

Jag har byggt en springer på jobbet, tyvärr är den nu demonterad igen.
Jag utgick från en vanlig cykelgaffel och två fjädrar ur en gammal Brooks skinnsadel, samt lite plattjärn och rör.

Fast jag hade tänkt ha den på en vanlig ram (IOFS med fett bakdäck, smalt framdäck och singelspeed).

Ska du bygga ramen själv själv så se till att få tag på en ram du kan kapa loss styrhuvud och vevlagerhylsa ifrån.
Baktriangeln (den som bakhjulet sitter fast i) kan man med fördel också spara så får man dropouts på köpet (öronen som hjulet sitter fast i)
Annars bygger du med fördel horisontella dropouts, så att du styr in hjulet rakt bakifrån, då kan du bygga fixed gear och använda moppekedjesträckare.

Customcyklar är grymmt snygga, tyvärr helt kassa att cykla på, och man tröttnar fort.
Bygg en recumbant istället, och bli en liggist
:tummenupp

GuW skrev:
2226263 Jag har byggt en springer på jobbet, tyvärr är den nu demonterad igen.
Jag utgick från en vanlig cykelgaffel och två fjädrar ur en gammal Brooks skinnsadel, samt lite plattjärn och rör.

Fast jag hade tänkt ha den på en vanlig ram (IOFS med fett bakdäck, smalt framdäck och singelspeed).

Ska du bygga ramen själv själv så se till att få tag på en ram du kan kapa loss styrhuvud och vevlagerhylsa ifrån.
Baktriangeln (den som bakhjulet sitter fast i) kan man med fördel också spara så får man dropouts på köpet (öronen som hjulet sitter fast i)
Annars bygger du med fördel horisontella dropouts, så att du styr in hjulet rakt bakifrån, då kan du bygga fixed gear och använda moppekedjesträckare.

Customcyklar är grymmt snygga, tyvärr helt kassa att cykla på, och man tröttnar fort.
Bygg en recumbant istället, och bli en liggist
:tummenupp

tackar..
ungefär vad jag tänkt.

vad är en recumbant?

ozeo skrev:
2226623
vad är en recumbant?
En sån cykel där man ligger lutad bakåt och trampar, fast dom heter recumbent :mattias

33bch.jpg

Jag har cyklat på en handikapp variant, med 1 hjul fram och 2 bak där man "trampade" med händerna och så lutade man i kurvorna, huur coolt som helst men den började wobbla i över 55 :brinnerup

Last edited:
Cyren skrev:
2226725 En sån cykel där man ligger lutad bakåt och trampar, fast dom heter recumbent :mattias

33bch.jpg

Jag har cyklat på en handikapp variant, med 1 hjul fram och 2 bak där man "trampade" med händerna och så lutade man i kurvorna, huur coolt som helst men den började wobbla i över 55 :brinnerup

coolt..man kanske skulle slakta mountainbiken...
men då bli kärringa kanske lessen för hon använder den :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...