Trajafel

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Vad hände här då? och varför?

(jag vet)
 

Bifogat

  • willow-triumph-down.jpg
    willow-triumph-down.jpg
    51.3 KB · Visningar: 434
Förmodligen vurpade killen och den engelska tiltswitchen slog inte av soppapumpen. Bensin sprutade ut och antändes. It's a Triumph.
 
ja, men det kan ju bero på att slangarna till oljekylaren brunnit.
 
Mattias skrev:
Förmodligen vurpade killen och den engelska tiltswitchen slog inte av soppapumpen. Bensin sprutade ut och antändes. It's a Triumph.
Äsch Mattias!
Nu är du tarvlig...


:D
 
det ser ju ut som att motorn pajat i farten eftersom den har oljestänk längs hela sidan. Slittrad koppling som slagit sönder växellådan kanske? eller skjutit toppen åt fanders, och sedan pumpat ut oljan
 
Hm ,låt mej gissa, har han kört med non-Triumph oljefilter med
för högt "genomströmmningsmotstånd", blåst nån packning, och
råkar ut för blixthalka med påföljade low-sider. :va
 
Triumphrider skrev:
Hm ,låt mej gissa, har han kört med non-Triumph oljefilter med
för högt "genomströmmningsmotstånd", blåst nån packning, och
råkar ut för blixthalka med påföljade low-sider. :va

Låter som du pratar av egen erfarenhet? :tungan
Kanske du på bilden? :D
 
Inskickat av Hinkas
Låter som du pratar av egen erfarenhet?
Kanske du på bilden?

Njet, inte ja på bilden, min e svart. :)
Jag har inte haft nåra såna problem, ta-i-trä, jag kör ju med Triumph original :tummenupp , men en märkesbroder råkade ut för oljeläckage på bana, å han hade Honda oljefilter. Men han höll sej på hjulen.
På garantisevicen sen, så kom dom fram till att oljetrycket blivit för högt eftersom inte hondafiltret hade tillräcklig genomströmmning.
Så vitt jag vet, så var filtret i fråga faktist godkänt av Triumph, som ersättande filter :confused:.
 
Han har kört omkull pga för hög eller låg fart.........

Oljepölen är väl normal under en traja ??
 
Mattias skrev:
Är det Kent Kunitsugu till höger?

Intressant, så det är så han ser ut. Jag bryr mig inte om att du fiormulerat det som en fråga, jag tar det som ett påstående.
 
Triumphrider skrev:
...men en märkesbroder råkade ut för oljeläckage på bana, å han hade Honda oljefilter.

Vilket pucko. Då får han skylla sig själv. :kocko

Monterar man en "förorenad" del på en ädel mc så klart hojen försökte stöta bort det. Så fungerar ett normalt imunförsvar.

Triumphrider skrev:
...Så vitt jag vet, så var filtret i fråga faktist godkänt av Triumph
:va Kan inte va möjligt ? :4skrika
 
Rätt svar kanske väntas :) .. som en del har sagt.

Övervarv!!!! å KABOOM, blåste upp ett hål i sidan av motorn vari all olja mojades ut rakt över hoj och banan... i en kurva o resulterade då i det där... najs najs...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top