Traja 675 -07 för 1000:- ?

Men va fan skit i lotterilagen osv. Det är väl bara att styra upp nått över msn/telefon eller här på SH. Folk köper sin lott sen bestäms ett datum när alla samlas på ett ställe och genoför själva "dragningen". De som köpt en lott lär ju vara intresserade av att dyka upp alt skicka ett ombud. Hur svårt kan det vara.

Låter bra, skulle funka för mig:)

Jag tror på om det skulle ske i samband med ngt event. T ex en sporthoj-fest, där utlottningen kan ske inför alla på en scen. Där man kanske har 2 alternativ vid entren, en vanlig entreavgift eller en "de luxe" där man har köpt en förköpsbiljett, ett slags paket - kanske för tusenlappen, där ingår käk + dricka + chans till att vinna motorcykeln.

Då har man i värsta fall förlorat en fehundring, men å andra sidan haft en riktigt kul kväll med käk & dryck tillsammans med vänner..

:tummenupp

Det enda roliga är väl att du satt ett pris och försöker få folk att betala det utan prut,oavsett om den är värd det eller inte.

Den enda som vinner på detta är ju du,du får dina pengar oavsett men alla andra utom en förlorar en tusing.

Jag antar att hojen kommer stå låst i ett garage under tiden utlottnigen pågår ?

Men oj då? Lite butt? Regnar alltid i gbg,är det inte så man säger? ha ha
Vinner på detta? Kolla blocket så ser du att 75 inte är ett överpris.

Jag har såklart 2 hojar,vem har inte det? Så den kan stå,spelar mig ingen roll.

Så,,va lite glad :) :tummenupp

//H

Men oj då? Lite butt? Regnar alltid i gbg,är det inte så man säger? ha ha
Vinner på detta? Kolla blocket så ser du att 75 inte är ett överpris.

Jag har såklart 2 hojar,vem har inte det? Så den kan stå,spelar mig ingen roll.

Så,,va lite glad :) :tummenupp

//H

Men om du kan få mer så varför inte ta det?

Men med tanke på givmildhet så är det kanske läge att börja dela ut gratisbiljetter till folk (nej tack, jag vill inte ha skroten) vad sägs om 10 st till att börja med ?

Eller förlorar du för mycket på det ?

Edit:

Eller köp en -08 för 82 000 istället.

http://www.blocket.se/vi/16720755.htm?ca=15_s

Last edited:
Men om du kan få mer så varför inte ta det?

Men med tanke på givmildhet så är det kanske läge att börja dela ut gratisbiljetter till folk (nej tack, jag vill inte ha skroten) vad sägs om 10 st till att börja med ?

Eller förlorar du för mycket på det ?

Edit:

Eller köp en -08 för 82 000 istället.

http://www.blocket.se/vi/16720755.htm?ca=15_s

Det kan man ju göra om man vill ha en street triple....vad har du för ont av det här?

Lotteriinspektionen bör inte ha några åsikter om det inte genererar vinst. OM 75´ är ett normalt och accepterat marknadspris så ska det inte vara några problem.

Då blir det som att bråka om att jag köper en hoj jag delar med 4 polare, men som just JAG är skriven på.. Hur nyttjanderätten och ansvaret för försäkrningar etc ligger efter det skiter LI i.

Tror jag, möjligtvis eventuellt kanske... Det borde vara så!

Det kan man ju göra om man vill ha en street triple....vad har du för ont av det här?

Han försöker få det att framstå som han gör detta av välvilja när det enda han egentligen vill är att lura andra att betala ett pris som han själv sätter utan att någon skall få pruta.

Om den nu är så lättsåld,populär och prisriktig ,varför skulle han då lägga ner tid och meck på att försöka lotta ut den här ?

Då hade den ju redan varit såld för 85 000 på blocket istället.

Lyckas han med det så lägger det ju bara nivån på dom som medverkar i utlottningen.

Men köp gärna en lott vettja.

Jag kan tänka mig att vissa skulle kunna kasta in en 1000:- för att ev vinna och sen sälja. Det vore ju riktigt kul om nån som kanske inte har så mycke deg vann,nån som verkligen ville ha just denna osv.
IF har ju en billig försäkring till denna mod,så även en fattig student skulle ju kunna vinna och ff ha kvar hojen :)

Om detta kom upp med en hoj jag skulle vilja ha så skulle jag kunna tänka mig att offra 1 lax.

Jag tror jag har hittat ett sätt till dig, ska bara kolla om man kan sätta vilket lottpris som helst.
torrent sidan där jag "inte sysslar med olagligt nerladdande" på har sms lotteri där man kan vinna olika saker, har mailat dem för mer info och väntar bara på svar.

Hade ju varit bäst för din egen skull om det skädde genom någon tjänst så kan du inte bli anklagad för fusk.

för en femhundring skulle jag lätt haka på. Det är ju fan en pizza och "en" bärs ju. :)
Jag har gjort tråkigare saker för mer pengar... :näsblod

Använd dom två sista siffrorna på Jokerdragningen. Om nu 100 dyker upp som 3 sista siffror så har lott # 100 vunnit.

Han försöker få det att framstå som han gör detta av välvilja när det enda han egentligen vill är att lura andra att betala ett pris som han själv sätter utan att någon skall få pruta.

Om den nu är så lättsåld,populär och prisriktig ,varför skulle han då lägga ner tid och meck på att försöka lotta ut den här ?

Lyckas han med det så lägger det ju bara nivån på dom som medverkar i utlottningen.

Men allvarligt ha ha

Om jag skulle siktat på att få 100 000 för hojen så kan jag förstå ditt resonemang,,men nu är du ju bara löjlig.

Skulle inte du tycka det va kul om en "Fattig" vann en hoj han/hon drömt om? Om jag får 75 eller 85 skiter jag i. Man blir inte rik på att ge bort saker men det finns ju en gräns.

Eftersom du inte verkar vara så insatt så kanske du kan skriva smarta saker i nån annan tråd tack.

/Henrik

Faktum är att priset är hel rätt,-06or är ofta dyrare, min hade definitivt varit dyrare iom utr och mil, den -08 du länkade till för 82k är borta, förhoppningsvis kom säljaren till sans och förstod att han kan få mer.
Hur lättsåld hojen är kan du ju själv bilda dig en uppfattning om genom att surfa beggade hos handlarna, det dräller ju inte direkt av 675or i deras annonser.

Nivån på dom som köper lotter är väl inte annorlunda en på de som skrapar triss etc, köper man ingen lott har man ingen chans att vinna.

Tycker idén är kul, dock ligger väl denna typ av lotteri i gråsonen, lagligt sett.
Vem vet? jag kanske lottar ut min efter sommaren, siktar på en ny -09, eller kanske man ska köra lyckohjulet:D

Last edited:

Du var mig en bitter farbror..sen var det som sagt en striple du länkade till. :pannkyss

sluta vara så bitter!!!!!!!!! om det stör dig så mycket, varför då ens bry dig om att fortsätta läsa denna tråd???

själv tycker jag det är en jävligt kul idé!!! jag köper gärna en lott, för jag kan säga att även om han skulle tjäna en hacka på det, så vad spelar det för roll?
den som vinner blir ju jävligt lycklig + att det gör väl desamma för alla som har förlorat 500-1000kr de e ju ändå glömt den 25!!!!:tummenupp

Man kan väl lotta ut en CD-skiva med (Lott)a Engberg :hihi för 159:- som man sedan byter mot hojen...

Så kan man ju iaf göra med Öl försäljning på tex hemmafixade festivaler eller dylikt..
Köp en pingisboll för 35:- som man sen byter mot en öl :yoparty

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...