Tragiskt...

Ukiwaza skrev:
Aha asfalt i sandlådan, då år det tillåtet att köra ihjäl människor eller ......
Nej, det ska man absolut inte göra men man kan inte skjuta ihjäl alla som bryter mot lagen. Då får det här forumet inte så många besökare i fortsättningen...

Tyvärr finns det människor som har levt ett trasigt liv kantat av droger och annat elände och ofta är dessa människor inte mottagliga för fängelsestraff eller annan behandling. Man kan tycka vad man vill om dessa människor och många reagerar med vrede, vilket visar sig tydligt i den här tråden. Jag tror dock att ingen föds som en ond människa utan det ligger andra saker bakom.

När gjorde just du något senast för att hjälpa de som har det svårt i samhället?

hp skrev:
Nej, det ska man absolut inte göra men man kan inte skjuta ihjäl alla som bryter mot lagen. Då får det här forumet inte så många besökare i fortsättningen...

Tyvärr finns det människor som har levt ett trasigt liv kantat av droger och annat elände och ofta är dessa människor inte mottagliga för fängelsestraff eller annan behandling. Man kan tycka vad man vill om dessa människor och många reagerar med vrede, vilket visar sig tydligt i den här tråden. Jag tror dock att ingen föds som en ond människa utan det ligger andra saker bakom.

När gjorde just du något senast för att hjälpa de som har det svårt i samhället?

Svammel
Jag undrar vad offren är mottagliga för?????
Mäniskor som du är ansvarig för detta snedvridna synsätt.
Synd om galningen,offret skulle inte vara på denna plats just då så hade han/hun klarad se.
Gå o lägg de.

Last edited:
kungko skrev:
först läser man det där sen läser man att en gubbe får SEX!!!!! månader för att skjutit ett LODJUR...vart i helvete är detta på väg.... :huvet
Dem är fridlysta!
Var nog därför!

Det är inte killar som tommy dessvärre!

Tja...man blir inte förvånad..frisläppt.

Senast i torsd, satt vi ett gäng å snackade om just detta.
De flesta var ganska överens, skulle det drabba någon av oss, våran familj...

Heltidsjobb att söka upp, jaga tills han inte orkade längre, inte döda honom, bara låta bli att rädda honom när det rinner mycket röd kroppsvätska.
En olycka händer så lätt.......

Detta vore ett lämpligt straff för Tony.

"Stegling"= man surrade fast delikventen med utsträckta armar och ben, på ett kvarnhjul. Därefter tog man en slägga och slog av skelettbenen utifrån och in. Man började med att slå av underarmarna och skenbenen, därefter överarmarna, lårbenen, nyckelbenen. En skicklig skarprättare kunde hålla offret vid medvetande till det sista slagen när bröstkorgen slogs in, varefter personen sakta kvävdes av att lungorna fylldes med blod, eller punkterades.

så om 2 månader så finns han ute på vägarna igen
känns ju trygt

undrar hur mycket en sån person har kostat samhället ?

dödstraff eller livstid är nog enda lösningen

IronMike skrev:
Än finns det hopp.. Pappa Ironmike tänkte omskola sig, sökt polishögskolan. Kåren behöver mer dubbelmoral, samt Cops som använder skjutvapnet, vilket jag kommer göra..

Hoppas bara åklagarna blir lika schyssta mot mig som mot 44-åringen :tummenupp
De kommer förmodligen att vara trevligare mot dig, då du blir myndighetsvittne..

Lindén skrev:
Dem är fridlysta!
Var nog därför!

Det är inte killar som tommy dessvärre!

Och varför skulle det bli bättre om han vore fridlyst???? Det verkar ju som om han är det redan för det är ju ingen som gör honom så illa som han förtjänar...

Per Fireblade skrev:
Visst håller fullt med om att han kommer alldeles för billigt undan.Men en del här inne har rätt så sned människo syn.Hoppas att ni iaf sköter er på ett fläck fritt sätt själva... :4skrika
fläckfri är man säkert inte i allas ögon, men jag kör i alla fall inte berusad av varken alkohol el. narkotika... försöker att inte köra ihjäl så många heller... än så länge har jag i alla fall lyckats...

Bas_Rutten skrev:
fläckfri är man säkert inte i allas ögon, men jag kör i alla fall inte berusad av varken alkohol el. narkotika... försöker att inte köra ihjäl så många heller... än så länge har jag i alla fall lyckats...
Bra det..Försvarar honom inte.Menar bara att man inte behöver avliva folk med 1800 tals metoder.ähhhh skit samma

poke skrev:
O sen sitter man ju bara 2/3 delar av dömt straff.

Hur i hela h**vete kan det vara så?! Är det så att om man missköter sig så måste man sitta hela strafftiden? Får man ett straff så borde man väl också sitta inne hela strafftiden?! Missköter man sig så borde strafftiden ökas!
Detta är iaf min personliga åsikt.

ps. hmm... luddigt skrivet kanske?

Frick skrev:
så om 2 månader så finns han ute på vägarna igen

Han är nog ute redan ikväll, han lär ju varit häktad och då får han sannolikt kvitta tiden. Om man verkligen får det om man är häktad för brott A men blir dömd för brott B... :va

Om han får sitta tiden nu så kommer han däremot få skadestånd för häktningstiden, om några år lär de skadestånden gå upp eftersom pundarna kommer uppbära medborgarlön enl mp och v's förslag (ni vet de som styr hela befolkningen enligt 10% av befolkningens önskan).

Då kommer de kunna hävda utebliven arbetsinkomst. :banana

Bifogat

• sverige är fantastiskt.gif
    sverige är fantastiskt.gif
    3.8 KB · Visningar: 35
Last edited:
Markus skrev:
Han är nog ute redan ikväll, han lär ju varit häktad och då får han sannolikt kvitta tiden. Om man verkligen får det om man är häktad för brott A men blir dömd för brott B... :va

Om han får sitta tiden nu så kommer han däremot få skadestånd för häktningstiden, om några år lär de skadestånden gå upp eftersom pundarna kommer uppbära medborgarlön enl mp och v's förslag (ni vet de som styr hela befolkningen enligt 10% av befolkningens önskan).

Då kommer de kunna hävda utebliven arbetsinkomst. :banana

mmmm...det är så fint rättssamhälle vi lever i ibland... har ett exemepl på tre killar som misshandlar en kille till döds... den ena killen oppar honom på huvudet, men han blir friad för "försök till mord" då han enligt Hovrätten inte hade för avsikt att döda honom.... Vad har man för avsikt när man hoppar på en annan killes huvud då????? :mad: Hans polare som står och tittar på begär 140000kr i skadestånd för den tid han suttit frihetsberövad då han befinns helt oskyldig, men det sätts ned till 70 000kr då han faktiskt bara stod och tittade på då hans kompis misshandlade den andra personen så grovt.... hrmmm... oskyldig men inte helt oskyldig alltså.... MMMM härligt med oprovocerat vål som slutar med en dödsmisshandel....

Något är det som inte stämmer. Jag vet inte domaren är mutad eller om Sverige allmänt och lagligt sett är ett riktigt kärringland rent ut sagt. Nu är det fanimej bevisat också :kocko. Och ni som jämnt och ständigt klagar på nackskottsfuckon, det är bättre med sånna än att kriminella människor leker anarki i Sverige :kocko.

Inte konstigt om folk börjar emigrera snart istället för att komma hit.
Och jag antar att det är bara att vänta tills nuvarande generation politiker och regering som stiftar lagar helt enkelt dör ut och att en nya generation med lite mera vett tar över.....men framtills dess är det bara att: :huvet !

Last edited:
Wagge skrev:
Hur i hela h**vete kan det vara så?! Är det så att om man missköter sig så måste man sitta hela strafftiden? Får man ett straff så borde man väl också sitta inne hela strafftiden?! Missköter man sig så borde strafftiden ökas!
Detta är iaf min personliga åsikt.

ps. hmm... luddigt skrivet kanske?

Detta system har nästan alla länder.Skriver nästan för det finns säkert något land som inte gör så.

När man muckar från straffet har man resterande straff (1/3 del. "hängande" .så blir man dömd till ett nytt straff inom en viss tid ex. två år så bakas den tiden in i det nya straffet.

Tycker som du,att det är idioti !!!!!!!!!!!!!!

För att bre på det hela: för inte så många år sedan var det halvtid som gällde för en tilldömd dom!!! Så lite bättre har det blivit :banana men bara lite!!!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!