Tragiskt...

zpeppy skrev:
Shit de är inte sannt.....jag förstår mig inte på sverige....

Inte jag heller... Jag fattar inte att vi är så blåsta att vi kräver samma rättsäkerhet för idioter som för vanligt folk... :rolleyes:

Det som däremot stör mig är inte att han friades denna gång utan att han inte sattes dit hårdare de gånger som de faktiskt kunde bevisa att han suttit bakom ratten....

korvgubbe skrev:
Inte jag heller... Jag fattar inte att vi är så blåsta att vi kräver samma rättsäkerhet för idioter som för vanligt folk... :rolleyes:

Det som däremot stör mig är inte att han friades denna gång utan att han inte sattes dit hårdare de gånger som de faktiskt kunde bevisa att han suttit bakom ratten....

Den lika påtända frugan hade tydligen sagt att det var han som hade kört i de inledande förhören...

En del är så "trasiga" att de inte är mottagliga för någon typ av behandling. Man kan tyvärr inte göra så mycket åt det men visst är det tragiskt...

Lindén skrev:
Oj!
Han hade legat i!
1st 9mm kula hade blitt billigare för oss skattebetalare!

Tar nAKcSkåtsfuckona aldrig slut?
Var odlas ni? ...det måste bo någon form av överstedrottning som lägger ägg dygnet runt innehållandes sådana.... ... ungefär som Alien 2..

foppa skrev:
Den lika påtända frugan hade tydligen sagt att det var han som hade kört i de inledande förhören...

"inledande förhör" brukar kunna innehålla lite vad som helst... Det är trots allt i rätten som bevisningen ska värderas och om hon plötsligt säger att han inte kört bilen måste en domstol bevisa att han visst gjort det...

.....tycker det är åt helvete att han hade möjligheten att sätta sig i en bil igen....
Däremot är jag av åsikten att alla ska ha samma rättskydd..

korvgubbe skrev:
"inledande förhör" brukar kunna innehålla lite vad som helst... Det är trots allt i rätten som bevisningen ska värderas och om hon plötsligt säger att han inte kört bilen måste en domstol bevisa att han visst gjort det...

Och det betyder att han är oskyldig?
lika oskyldig som när två stekpanne mördare går fria för att de skyller på varandra.
eller??

foppa skrev:
Och det betyder att han är oskyldig?
lika oskyldig som när två stekpanne mördare går fria för att de skyller på varandra.
eller??

Att inte bevisas skyldig är inte detsamma som oskyldig...

....däremot tycker jag man ska bevisas skyldig för att kunna dömmas för brott oavsett vem man är eller vad man misstänks ha gjort...

sandstream skrev:
Förhoppningsvis knarkar han ihjäl sig ensam i någon skog.

Det skulle nog inte få mig att gråta mig till sömns.. Tragiskt att polisen inte kunde säkra mer bevis.. Borde väl inte varit allt för svårt att t.ex. visa att hans fingeravtryck var de enda på ratten eller liknande..

Om det är varit en släkting till en själv som dog, så hade man ju tagit lagen i egna händer..... Men då hade man väl fått livstid :3freak

Blanco skrev:
Men då hade man väl fått livstid :3freak

....om du inte lyckats yrka på tillfällig sinnesförvirring så är det nog rätt troligt...

Rekomenderar f.ö. en bok som behandlar just den frågan.. "Odjuret" :tummenupp Fast där är den mördade skurken själv sexmördare..

korvgubbe skrev:
Tar nAKcSkåtsfuckona aldrig slut?
Var odlas ni? ...det måste bo någon form av överstedrottning som lägger ägg dygnet runt innehållandes sådana.... ... ungefär som Alien 2..
Jepp!

Man behöver ju inte skjutan i nacken.
Men ta en kik på hans straffregister...
Det e ju sjukt långt.
Får väl ändra mitt svar till lobotomering då :)

Säger som någon annan.. Varför har han ej tvålats dit ordentligt tidigare?

Nackskott kanske behövs ibland.
Inte mot småtjuvar kanske o sådana som råkar kika på ens mc.. Det var då det med nackskotten urartade!

Och nej jag tycker ej att killen skall ha det i nacken heller men ordentlig vård för 511 gången kanske skulle få slut på det!

När han blir släppt igen så tror jag det e en helylle kille när han kommer ut :tummenupp

Vet inte riktigt hur problemet ska åtgärdas men något är iallafall väldigt fel. Ett problem som defenitivt uppstår är ju att folk låter bli att ringa polisen när brott sker för det hjälper ju inte att göra det även om de ens kommer till platsen.

Yrkar inte för att folk ska leka polis och ta lagen i egna händer men det blir oundvikligt och jag har själv gjort det vid tillfälle.

Lindén skrev:
Oj!
Han hade legat i!
1st 9mm kula hade blitt billigare för oss skattebetalare!

Ja, jag kan tillhandahålla en 9/39B gratis!

Matt.
Det är vad jag blir, inte bara för alla 2Tonysar" som finns, utan för det FLATA rättssammhälle som havererat i sin iver om att värna integriteten på alla brottslingar så in i h-te till den milda grad att offren glöms bort.

LÄser med stor förstämman i var och varannan rad under Tonys "meritlista":
"Åklagare VALDE att inte åtala..."

Vad ger DET för signaler? Till Tony? Till oss?
Valde?
Vaddå valde? Lagen är lagen?? Eller?
SÅ bara för att jag knarkar, kör ihjäl, tjyvar och rånar, så "ses det mellan fingrarna" på småbrott???

Om JAG, hederlig knegare kör olovligt... tror NÅN att det blir åtalseftergift??

Nix.

Jag blir troligen oxå, som extra tack för kaffet, av med jobbet, förlorar sedan huset, blir satt på bar backe, och ett socialfall.
SÅ tackas man av staten.
Läste förresten tidningen idag om reportern i Kalmar som fått stroke, och sen förhördes förödmjukande inte bara EN gång, utan flera av en snärta på Förskingringskassan, om saker som redan DOKTORN hade sagt/skrivit.
När blev gemene men rättsligt ansvarig i medicinfrågor inför icke medicinskt utbildade?

Matt matt matt...

Någon juristkunnig som kan förklara varför åklagaren "väljer" att INTE åtala på så många punkter? :va

Borde ju vara så att när brottet upprepas hjälper tydligen inte att låta bli att åtala, och även om att åtala skulle ha samma effekt så skulle han kanske sitta inne längre tid och utgöra mindre fara för oss andra.....

Jocke

Jag tror att det ger mer stålar till stadskassan att t.ex. stoppa fortkörare som egentligen inte hade skadat någon på just den platsen, medan sådana som denna kille skulle kosta massor att ha i fängelse.

Hastighetskameror räddar inte liv, de ger avkastning.

Nu HAR man i rätten en kille som är den man "missar" med en hastighetskamera och vad gör man? Man friar honom!? Får HAN böter om han kör 77km/h på 30-väg om en kamera tar honom? Skulle det förstöra hans dag?

Du kan losa jobbet om du kör 101km/h på en tom 70-väg.

Rättvisa enligt lagens långa näsa...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!