Trafikskola utanför gbg

s96talle

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
Svart
Hej

Bor i gbg och går i mc tankar.

Vet att trafikskolorna så här års har mycket att stå i.

Kan någon rekommendera trafikskola utanför gbg med en 5 mils omnejd?

Tänkte nämligen att det kanske kunde vara både billigare och mera tid utanför gbg.

Tacksam för svar

s96talle skrev:
Hej

Tänkte nämligen att det kanske kunde vara både billigare och mera tid utanför gbg.

Tacksam för svar

Kinna Trafikskola AB - Borås
Tel. 0320-129 95
Prästg. 9, 51154 KINNA

1) Ingen körskola lär väl finna det ekonomiskt försvarbart att ha överkapacitet på mc-lektioner, dvs mindre belastning på vischan leder till mindre/lägre kapacitet.
2) För att spara in dina 5 mil (10 mil tur-o-retur) måste lektionerna för dagen vara 200SEK billigare än i stan, helst mer om du vill spara ngt.
3) Du förlorar ca 1½ timme med bil och 3 timmar med kollektivtrafik för att ta dig fram och tillbaks de 10 milen.
4) Om du lägger ner 3h på att ringa runt till trafikskolorna i Gbg tror jag att du kommer att finna lediga platser samt lektioner. Kompisen fick en plats när han började ringa runt i juni.
5) Om du har möjlighet att jobba över motsvarande den tiden du förlorar på att ta dig till den avlägsna trafikskolan tror jag den ekonomiska marginalen blir bättre.

flugan skrev:
Kinna Trafikskola AB - Borås
Tel. 0320-129 95
Prästg. 9, 51154 KINNA

1) Ingen körskola lär väl finna det ekonomiskt försvarbart att ha överkapacitet på mc-lektioner, dvs mindre belastning på vischan leder till mindre/lägre kapacitet.
2) För att spara in dina 5 mil (10 mil tur-o-retur) måste lektionerna för dagen vara 200SEK billigare än i stan, helst mer om du vill spara ngt.
3) Du förlorar ca 1½ timme med bil och 3 timmar med kollektivtrafik för att ta dig fram och tillbaks de 10 milen.
4) Om du lägger ner 3h på att ringa runt till trafikskolorna i Gbg tror jag att du kommer att finna lediga platser samt lektioner. Kompisen fick en plats när han började ringa runt i juni.
5) Om du har möjlighet att jobba över motsvarande den tiden du förlorar på att ta dig till den avlägsna trafikskolan tror jag den ekonomiska marginalen blir bättre.
Hehe, schysst svar! :tummenupp

Hehe rätt..... som att köra till alingsås för att tanka eftersom bensinen är 20 öre billigare per liter... i slutändan blir det halal.

Jag grabbar telefon och ringer....

Danke

Jag kan rekommendera Tommys Trafikskola(ligger vid lisebergshotellet). Dom var billigast när jag tog mitt KK för 2 år sen och är otroligt trevliga att ha att göra med.

s96talle skrev:
Hej

Tacksam för svar

BLB i Alingsås är bra.

Men du får nog skynda dig.
Jag misstänker att trafikskolorna på mindre orter har mer att göra än i Gbg, då de är färre och mindre.

Tänk oxå på att fråga hur lång en lång lektion är när du ska skaffa dig en prisbild, vissa säljer lektioner á 45minuter å andra á 60minuter.

Min flickvän körde med Bruhns trafikskola ute i Frölunda, och hon var mycket nöjd med dem. Ligger iofs inte utanför Göteborg, men en rekommendation kan ju vara på sin plats ändå. :)

I Kungälv jkändes det som om dom var sjyssta! Inte för att jag gick där men jag fråga om jag fick låna deras hoj för en privatuppkörning och det fick jag om jag gick en lektion!

Och det fick jag inte på 5 andra ställen jag ringde!

FÖRGÖRAREN

Back