Trafikskola testar personlighet

FUBAR skrev:
2276626 Till mig höll uppkörningsläraren en ganska lång predikan om att jag ska ta det lungt ute på vägarna, "du kör bra osv osv... men det är lätt hänt att överskatta sin förmåga bla bla... lycka till nu". Två veckor senare var hojen skrot :3freak Hoppsan!!

Det kanske hade fungerat bättre om han, istället för att predikat, lyssnat mer på dig, försökt förstå sig på vilka mekanismer som driver dig att köra som du gör, och sedan haft ett förtroligt samtal, hojförare emellan... och sedan fått dig att förstå, istället för att enbart predika....

[det kanske var så han tacklade dig, men det var ett bra exempel, så jag nöp det....]

Ja vad säger man - är man inte helt pantad så så svarar man givetvis "rätt" på eventuella frågor. Kanske är testet helt enkelt ute efter att testa om man är korkad eller inte?

Enklast är väl bara att höja åldern till +25 och minst 5 år med KK för att köra klass 7.

Hade nog sorterat bort en del "jag har liten kuk" förare.

/F

Felix skrev:
2276645
Enklast är väl bara att höja åldern till +25 och minst 5 år med KK för att köra klass 7.

Hade nog sorterat bort en del "jag har liten kuk" förare.

/F

Det kommer med det nya Eu-direktivet 2008 - 2012 nån gång. 24 år för tung hoj men som kompensation höjs mellanklass till 35 kw. Eller nåt åt det hållet.

*/ ?>
Back