Trafiknykterhetens dag idag torsdag 24 september

Vart har du fått den informationen ifrån? Hittar inget på polisens hemsida...

Tycker inte vi behöver berätta för folk om dom här kontrollerna faktiskt, till största delen blåsningskontroll o har man druckit så är det bara rätt att man åker dit.

Det ska jag fira med att köra nykter idag. :tummenupp

(Det gör jag alltid annars också)

Last edited:
Glöm heller inte att polisen blivit rejält tilltuffsad så de kommer förmodligen hämnas på de enda de vågar sig = trafikanter.

Om dom har nykterhetskontroll brukar dom ha en hastighetskontroll, antingen en bit innan eller en bit efter blåskontrollen. Så är det väldigt ofta här nere i min håla.

Enligt en person jag känner som jobbar som civilanställd inne på polishuset på Kungsholmen så har tydligen polisaspiranterna en period nu där de är ute i trafiken ganska mycket. Så det kan man också tänka på!

Jorå,Polisen vart så impad av att alkolåsen i firmatrucken var av samma märke som dom körde med,Dräger.
Så länge dom bara stoppar och kollar nykterheten och körkort e bra. Värre när dom packar upp sin light amplification by stimulated emission of radiationpistol och gör Gerillaattacker mot oskyldiga bilister.

Jorå,Polisen vart så impad av att alkolåsen i firmatrucken var av samma märke som dom körde med,Dräger.
Farsan har också Drägers alkolås i firmabilen.

Han blev stoppad två gånger idag av virriga aspiranter. Och båda gångerna blev de lite förvirrade över hur de skulle göra. Han är trafiklärare och hade elever med sig bakom ratten båda gångerna. Men rent juridiskt så är han föraren av fordonet...

Oops, det sket sej visst!:huvet
Närå men var har du fått den infon ifrån:va Torde väl va skillnad på trafiknykterhets dag och "utökade nykterhets kontroller":confused:

Last edited:
Blev stoppad idag och fick blåsa och visa lappen. Och de förklarade att det var Trafiknykterhetens dag idag. De hade spärrat av alla utfarter ur "byn" och stannade bilar i båda riktningarna.

Han blev stoppad två gånger idag av virriga aspiranter. Och båda gångerna blev de lite förvirrade över hur de skulle göra...

En dag förra sommaren så blev jag stoppad två gånger under loppet av 15 minuter, av samma snut dessutom. Fick blåsa och de kollade upp bilen båda gångerna. Jag påpekade det för polisen i fråga och han trodde bara jag försökte snacka mig ur alkoholtestet. :tungan

Vi hade temadag i skolan idag, DDD, jag förstod inte varför just idag, men nu fick jag lite klarhet i det :tummenupp

Vi såg bland annat på en film som heter Länge leve livet, grymt stark film, visade bland annat en motorcyklist som kört ihjäl sig på fyllan, han hamnade runt en lyktstolpe... det var svårt att ens titta på när dom visade den bilden på 3 st stora projektordukar i aulan...

Vi hade temadag i skolan idag, DDD, jag förstod inte varför just idag, men nu fick jag lite klarhet i det :tummenupp

Vi såg bland annat på en film som heter Länge leve livet, grymt stark film, visade bland annat en motorcyklist som kört ihjäl sig på fyllan, han hamnade runt en lyktstolpe... det var svårt att ens titta på när dom visade den bilden på 3 st stora projektordukar i aulan...

Skräckpropaganda kan vara motiverat när samhällets och medborgarnas nytta är större än obehaget för de som utsätts för bilderna. I Storbritannien på sjuttiotalet visades trafikdödade barn i tv för att få britterna att börja använda bilbälte, det var när alla andra informationskampanjer hade misslyckats.

ja e nykter alkis,sedan 10 år får inte jag köra på vägarna eller??

mongon

Folk i allmänhet ser alkoholister som fyllegubbar/gummor och inte som den sjukdom det är. Insikten om att alkoholism följer en resten av livet även om man slutat dricka finns inte.
Jag tror inte inläggen var riktad till alla alkoholister, utan till dom som kör bil på fyllan. Okunskap, fel ordval kanske?

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back