Trafikkontroll i klaratunneln..

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Tydligen så har det varit / är det fartkontroll i klaratunneln.

Den snabbaste hittills höll 109 km/h..

Det borde vi väl kunna slå?

;)

Biturbo skrev:
Tydligen så har det varit / är det fartkontroll i klaratunneln.

Den snabbaste hittills höll 109 km/h..

Det borde vi väl kunna slå?

;)
Äh, skojar du? I Klaratunneln? Var stod dom då, det finns ju inte direkt oceaner med plats där, åtminstone inte under rusningen. Jag kör där varje dag och på eftermiddagarna är ju snitthastigheten 3 km/h för bilarna, då känns det gott med hoj när man glider förbi lite snyggt och tränger sig fram :).

En förtappad själv undrar vilken tunnel Klaratunneln är?

-PLM- skrev:
En förtappad själv undrar vilken tunnel Klaratunneln är?
Infart ovanför Tegelbacken från centralbron, utfarter på Sveavägen och Mästersamuelsgatan (har jag för mig).

benkar skrev:
Är väl den som även brukar kallas Sevavägstunneln, dvs den som kommer upp på Sveavägen.

/B

Är det så? Där åker ju jag i 300 varje dag. Inte bra!
Hur fan skjuter de på en då? Sitter en polis med gasmask och laser mitt i tunneln? Och stoppa bilar var?
Det är inte tunneln under Klarabergsviadukten ut mot solna då? Den är ju bredare och mindre omöjligt att stoppa bilar.

-PLM- skrev:
Är det så? Där åker ju jag i 300 varje dag. Inte bra!
Hur fan skjuter de på en då? Sitter en polis med gasmask och laser mitt i tunneln? Och stoppa bilar var?
Det är inte tunneln under Klarabergsviadukten ut mot solna då? Den är ju bredare och mindre omöjligt att stoppa bilar.

Ja, Polisen har uppfunnit en kurvad laser, en stråle som följer tunnelns krokiga sträckning......... Beam me up!

-PLM- skrev:

Den stackare är han som glömde diska sin kopp efter sig i fikahörnan. Han får sitta där i en liten solstol som straff.

Victor skrev:
Den stackare är han som glömde diska sin kopp efter sig i fikahörnan. Han får sitta där i en liten solstol som straff.

Jag ska göra en avgassmäll i örat på han!

El Phantasmo skrev:
Det var möjligtvis inte du som åkte och avgasknallade nåt grönjävligt i söderledstunneln igår? :va

Var nån motard, eller om det var ett mc-bud som smattrade och small som fan i alla fall. Bilarna bara kastade sig undan. :hihi
kanske jag.

El Phantasmo skrev:
Det var möjligtvis inte du som åkte och avgasknallade nåt grönjävligt i söderledstunneln igår? :va

Var nån motard, eller om det var ett mc-bud som smattrade och small som fan i alla fall. Bilarna bara kastade sig undan. :hihi

Försöker undvika sånt med budmoppen då bossen kan bli sur annars :gnissla
Hade kunnat vara med privata moppen om det var södra länken du frågade om hehehehe.

-PLM- skrev:
Försöker undvika sånt med budmoppen då bossen kan bli sur annars :gnissla
Hade kunnat vara med privata moppen om det var södra länken du frågade om hehehehe.

Jag kommer fan inte ihåg. Ni har för många tunnlar och jag åker i dem dagligen. :3freak
Typ vid lunch eller nåt i alla fall. Small som fan, typ 5-6 ggr.
Vet inte om det var avsiktligt eller om hojen gick som en kasse skridskor :gnissla

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda