Fotograf Zäta
In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fick idag en sur räkning på nästan 900:- och jag fattar inte varför?
Naturligtvis så är det kö till transportstyrelsen, vad annars
.
Väl famme så förklarar iaf en trevlig människa att ägarbytesdatumet gäller från dagen man fyller i (förutsatt att det ankommer TSP inom ett visst antal dagar), men avställning i samband med ägarbytet registreras inte förens brevet kommer TSP tillhanda
.
Och eftersom det tydligen tog posten 4 dagar att leverera brevet så blev det 4 dagar a' 214 riksdaler till trafikförsäkringsföreningen
Så nu vet jag varför, även om jag fortfarande inte fattar hur i he-vete man kan ha (eller varför man skulle ha) olika datumregler för ägarbyte / avställning när det kommer in på samma lapp.
Jaja, nu fick jag iaf gnällt av mig lite
Naturligtvis så är det kö till transportstyrelsen, vad annars
.Väl famme så förklarar iaf en trevlig människa att ägarbytesdatumet gäller från dagen man fyller i (förutsatt att det ankommer TSP inom ett visst antal dagar), men avställning i samband med ägarbytet registreras inte förens brevet kommer TSP tillhanda
.Och eftersom det tydligen tog posten 4 dagar att leverera brevet så blev det 4 dagar a' 214 riksdaler till trafikförsäkringsföreningen

Så nu vet jag varför, även om jag fortfarande inte fattar hur i he-vete man kan ha (eller varför man skulle ha) olika datumregler för ägarbyte / avställning när det kommer in på samma lapp.
Jaja, nu fick jag iaf gnällt av mig lite

Transportstyrelsen