Trafikförsäkringsföreningen

böta?

hur blir det om man köpt en ny hoj då?! :confused:
blir den påställd direkt jag står som ägare på den eller?

jag har nämligen köpt en ny hoj på lelles, men den står där fortfarande...

MaTtE_Å skrev:
hur blir det om man köpt en ny hoj då?! :confused:
blir den påställd direkt jag står som ägare på den eller?

jag har nämligen köpt en ny hoj på lelles, men den står där fortfarande...
ojojoj! Hoppas att du sa till dom att inte ställa på! Det gör dom direkt annars! :huvet

jag tecknade en försäkring bakåt i tiden och slapp därför betala 4000 på min gixxer600 jag hade tidigare =) det tog en jäkla tid att lösa det.. men när jag fick prata med någon högre uppsatt på IF så gick hon in i datorn och knappade in det på 1 minut.

det gäller att få tag på rätt folk direkt =)

ajdå... :kocko
måste ringa till ragnar imorron å höra med han om han ställt på den å vad de är för reg-nr så ja kan ringa å ställa av den å försäkra den DIREKT...

hoppas det går bra me försäkringsbolaget å flytta bak datumet en vecka eller så... :confused:

damn you!

Fredde Meck skrev:
:) :) :)
skojar bara lit med dej, vet inte hur dom gör

det mest logiska bör ju vara att den blir skriven på mig men inte påställd, har nästan tagit det för givet så jag har inte funderat så mycket på det tills jag blev lite skrajj när jag såg denna tråden...

grejjen är ju den att hojjen står på lelles 70 mil härifrån så det blir ju lite speciellt när jag inte kan vara med å sköta ägarbyte å inregistrering osv...

ragnar trodde att dom skulle få reg-nr å sånt i fredags å sedan dess har jag inte pratat med honom...

när dom reggar in den så skrivs den väl på mig, men eftersom han vet att jag ska få den hämtad med lastbil så bör han ju inte ha ställt på den å inte ens gett mig reg-nr osv?! :confused:

ska göra slut på spekulationerna imorron med hjälp av ett telefonsamtal med ragnar så får vi höra vad han säger...

i värsta fall så får jag försöka prata med vv i första hand å be dom sätta den som avställd direkt den blev skriven på mig, alt. försöka prata med försäkringsbolaget när jag tar en försäkring...

vilka tror ni jag har störst chans å göra en deal med? :va

hoppas allt löser sig så billigt som möjligt iaf... / Matte

Jag betalade min försäkring med autogiro. Ena månaden saknades det pengar och försäkringsbolaget la ner försäkringen. Själv var jag bortrest under 3 veckor och såg därför inte brevet de hade skickat och meddelat detta. det var bara att punga ut de, kommer inte ihåg, runt 6000 spänn och vara glad. :)

rättigheter och skyldigheter går hand i hand, tyvärr!!

evo 8 skrev:
Hej!

Köpte en KTM 660 den 10:e december och på måndagen den 12:e ringde jag till Länsförsäkringar och tecknade en garageförsäkring. Mitt körkort är indraget för tillfället och eftersom det dessutom är vinter fanns det ingen tanke på att köra med hojen. I min värld var således allt i sin ordning.

Två veckor senare dimper det dock ner ett brev från Trafikförsäkringsföreningen i brevlådan. Där står det att min motorcykel är påställd men att jag inte har någon trafikförsäkring. På grund av detta kräver de att jag skall betala 6700 kronor! Fan tänker jag och kommer på att jag inte har skrapat skattemärket och anmält motorcykeln som avställd till vägverket.

Nåväl, jag skyndar mig till garaget och ser till att hojen blir avställd. Igår kom det ett nytt brev från Trafikförsäkringsföreningen och nu vill de att jag betalar 3329 kronor för de 17 dagar som hojen har stått påställd utan trafikförsäkring! :kocko Till saken hör att jag betalar 6027 kronor för helförsäkring/helår på Bilsport & MC och Länsförsäkringar vill ha 3668 kronor för att trafikförsäkra ett helt år. Fan vad jag blir trött!!! :huvet

Är det någon som har varit med om detta? Ringde Trafikförsäkringsföreningen idag men det var tydligen bara att betala och dra ärendet till tingsrätten om man inte var nöjd med beslutet.

Vore tacksam för svar!

Mvh Niklas

Samma sak hände mig...

det är bara å betala...

:kulspruta

Ni är inte ensamma... :Rockbanan

Detta ska jag betala för en enduro som bara är e-reggad. Detta betyder alltså att hojjen inte får framföras på svenska vägar mer än till/från träning/tävling i SVEMOS (svenska enduro förbundet) regi. Trodde aldrig att hojfan var påställd!!! Borde visserligen ha frågat ägaren, men han sa ju bara att han åkte på åkern utanför huset... :kocko

Bifogat

• DSC00021.JPG
    DSC00021.JPG
    15.9 KB · Visningar: 153
Last edited:
Tack vare er "glömska" så slipper såna stackare som jag stå för självrisken när man drabbas av oförsäkrade idioter som far omkring och kör på saker. TFF gick in och täckte min självrisk på 8000:-

:) Jag har betalat över 150,000:- genom åren :kocko Kalla det glömska el. slarv jag grinar inte.
( ok lite när jag begärde ett utdrag på alla ärenden och såg summan)

Jag har också lärt mig den dyra vägen... :( men man kan ju undra vem dom pengarna går till egentligen :va det lär ju aldrig vara någon som verkligen utnyttjar den försäkringen :confused:

Valpen skrev:
Jag har också lärt mig den dyra vägen... :( men man kan ju undra vem dom pengarna går till egentligen :va det lär ju aldrig vara någon som verkligen utnyttjar den försäkringen :confused:

Som jag skrivit i en annan tråd: När min sambos bil blev rammad i sidan av en påtänd jävla snorvalp i en stulen Opel Kadett, var vi rätt så glada att TFF fanns. Jag har själv fått betala ett antal tusen till dom, men i det läget fick vi faktiskt valuta för pengarna. (Ny bil...)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman