Trafikförsäkringsavgift

Nu har jag formulerat ett brev till transportstyrelsen. Om nån som har erfarenhet av sådant här som kan kolla om det räcker så vore jag väldigt tacksam!

Då datumet för det senaste ägarbytet för motorcykeln med registreringsnummer SZT 685 har blivit felaktigt ifyllt har vi, den nuvarande och den tidigare ägaren, kommit överens om att ändra detta.

Korrekt ägarbytesdatum är den 27/12 2010.

Nuvarande ägarens namnförtydligande:

Nuvarande ägarens namnteckning:

Datum för underskrift:

Tidigare ägarens namnförtydligande:

Tidigare ägarens namnteckning:

Datum för underskrift:

Exakt, det här är så man får göra när idioterna på VV bestämmer sig för att krångla till det. Jag har själv fått göra samma sak för att slippa deras avgift.
Man tycker däremot att de ska lägga till en text vid rutan avställning; "Observera att vi inte ställer av ditt fordon i samband med ägarbytesdatum utan ett halvår senare"...

HUR det fungerar står numera på Regbeviset, det gjorde det inte på första utgåvan av de nya regbevisen.

Naturligtvis står det inte ...utan ett halvår senare"...
Men läser du så förstår du säkert......

/KentW

HUR det fungerar står numera på Regbeviset, det gjorde det inte på första utgåvan av de nya regbevisen.

Naturligtvis står det inte ...utan ett halvår senare"...
Men läser du så förstår du säkert......

/KentW

Ja, fast fortfarande så menar jag att de ska ha en text VID RUTAN då ingen jävel läser det andra bladet ändå. Inte förrän det är försent hur som helst :fakta

Nu har jag formulerat ett brev till transportstyrelsen. Om nån som har erfarenhet av sådant här som kan kolla om det räcker så vore jag väldigt tacksam!

Då datumet för det senaste ägarbytet för motorcykeln med registreringsnummer SZT 685 har blivit felaktigt ifyllt har vi, den nuvarande och den tidigare ägaren, kommit överens om att ändra detta.

Korrekt ägarbytesdatum är den 27/12 2010.

Nuvarande ägarens namnförtydligande:

Nuvarande ägarens namnteckning:

Datum för underskrift:

Tidigare ägarens namnförtydligande:

Tidigare ägarens namnteckning:

Datum för underskrift:
Funkar nog kalas skulle jag tro.

Ja ha ja dax för en update:

Ringde förra ägaren och förklarade läget, skickade ett mail med brevet som jag formulerat sen skrev förra ägaren på och skickade upp det.
Jag skrev på och brevet hamnade på postlådan till transportstyrelsen på tisdagen. Idag hade ägarbytesdatumändringen gått igenom och för 5 minuter sen ringde jag TFF och upplyste SNÄLLT om att datumet var ändrat. Telefonisten kontrollerade uppgiften och sa att jag kan kasta inbetalningen som skulle varit inne på måndag, kommer ett bekräftelsebrev på posten.
Jag önskade trevlig helg och la på, dansade en segerdans för förnuftets triumf!

Hurra!

Nu ska jag köpa godsaker till hojen! Till på köpet är det fredag :)

/Karl

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...