Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dim skrev:Gäller trafikförsäkringen alltid, även om hojen är s.k. skenförsäkrad (alltså i praktiken, inte enligt försäkringsteoretiker eller hojåkande jur.kand. (de kanske iofs kan praktiken bättre..))
tack på förhand![]()
Robban_C skrev:Hojens tf gäller såvitt jag förstått alltid (den är ju till för att skydda 3:e man från ekonomisk skada i händelse av olycka). Dvs den som oskyldigt skadas (fysiskt eller ekonomiskt) vid en olycka får alltid sin ersättning från den vållandes tf.
Men jag tror att den som skenförsäkrat kan bli återbetalningsskyldig till fb. Men på denna sista punkten är jag alltså osäker.
För övrigt, läs gärna min underskrift ang ämnet.![]()
1. Raden om skenförsäkring nedan.dim skrev:1. underskrift????
2. låter märkligt det där, skulle ju innebära många personliga konkurser och fordringar som fb aldrig får in, låter farligt..
twinner skrev:Om den är skenförsäkrad och till fogar nån annan skada så blir du återbetalningskyldig.Hoppas det funkar så i alla fall.
Kan rätt lätt tolkas som att twinner inte är så förtjust i skenförsäkring.Nicko@K.A.P skrev:HOPPAS??????????
Hmmm. Men det är ju samma sak som med helförsäkringen bortsett från just skadorna på den egna hojen:Nicko@K.A.P skrev:Förstår det, men va F*N när det gäller en trafikförsäkring behövs det väl inte börja lipas...
Hornet_Nicke skrev:Är det inte så att trafikskadeföreningen går in ifall du skenförsäkrat och råkar ut för en olycka. Och att man blir återbetalningsskyldiga till dom. Jag kan ha helt fel men jag fick för mig det.
Robban_C skrev:Från Trafikförsäkringsföreningen kan man begära ersättning om man drabbats av en smitningsolycka men det är inte säkert att man får nåt då.
Däremot tror jag knappast inte att dom pröjsar för en skenförsäkrare eftersom det då faktiskt finns en vållande, dvs det är inte smitning.
Robban_C skrev:Ok. Men dom tar väl smitning också så länge det är ett solklart fall? Dvs inte nåt självvållat som man försöker få ut av dom?
Länken går för övrigt inte rätt.
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park