Trafikförsäkring + garageförsäkring går det

• Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date

jetson

Guest
Kan man ha Trafikförsäkring på ett fb, och garageförsäkring på ett annat (som inte har krav på avställning) på sin hoj?

Det får man säkert inte, men det hade varit ett sätt att nästan slippa ockerpremier!

Jag tror inte att det går, men det är något du borde ta med något försäkringsbolag. Om du har halvförsäkring borde det väl gå att teckna en garageförsäkring. Halv täcker ju stöld vilket jag misstänker att du vill komma åt med en garageförsäkring i kombination med trafikförsäkring.

Det beror på. Försäkringsbolagen är uppkopplade mot CBR (centrala bilregistret).
Är hojen avställd så annuleras automatiskt hel och halv och trafikförsäkringarna, förutsatt att du har en av/på-ställningsbar försäkring. Har du halv eller hel, så får du automatiskt en garageförsäkring om du har en av/på-försäkring.

Lite komplicerat.

Eftersom jag inte tror man kan teckna endast trafik med en åretruntförsäkring ( minst halv ) så tror jag svaret är nej. Finns en sådan försäkring så är svaret ja, förutsatt att du ställer av hojen och först då kompletterar med en garageförsäkring.
:yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...