Trafikförsäkring för en månad?

FLAGEL

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
CBR600F och gammal Kawa!
Det är så att jag strax ska flytta utomlands och jag behöver en hoj med mig, jag tänkte då köpa något bättre än jag har nu och har redan nu hittat ett par objekt.

Frågan är om man kan täckna en traffikförsäkring för t.ex. 2 månader så jag kan använda hojen här och i utlandet (ett EU-land) tills alla papper är fixade i utlandet (registrering, besiktning och försäkring).

Jag vet att om man privatimporterar hoj från t.ex. Tyskland så kan man täckna en billig trafikförsäkring (ca 300kr för en månad) i Tyskland som gäller för resan hem och en vecka här i Sverige. Måste ju finnas något liknande här.

Tack i förväg, all hjälp uppskattas! :)

trafikförsäkring

hej

har en undran angående försäkring för en månad och om du fått något svar.

tack

FLAGEL skrev:
2309816
Jag vet att om man privatimporterar hoj från t.ex. Tyskland så kan man täckna en billig trafikförsäkring (ca 300kr för en månad) i Tyskland som gäller för resan hem och en vecka här i Sverige.

den där försäkringen du pratar om är förmodligen den som man betalar 50 euro för och den gäller helt riktigt en vecka i sverige. men vad vad menar du med det där om en månad? gäller den en månad i tyskland först?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back