Trafik-olyckor!

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
I helgen var det ju inte "bara" TroLiS och bear som for i backen enligt unt.
Utan det var åtminstonde 3 mc olyckor till.
Ni får ta det lugnt där ute!!!!

ur UNT 030915
"Lämnade inte företräde
En motorcyklolycka inträffade vid 11.20-tiden på Söndagen på Rapsgatan vid Bejers byggmatriel. 2 motorcyklister, far och dotter var ute och åkte på var sin motorcykel, då en bilist körde ut i korsningenutan att lämna företräde, enligt polisen. Mannen på den ena motorcykeln körde rakt in i bilen och kastades av. Han fick bla skador i buken, och fördes i ambulans till Akademiska Sjukhuset.
Hans dotter på den andra motorcykeln lyckades undvika att involveras i i olyckan."

"Ambulans till Akademiska
En annan motorcyklist skadades i en krock med bil i korsningen Fålhagsleden-Björkgatan i strax efter kl. 14 på Söndagseftermiddagen. Motorcyklisten kastades i gatan och fördes i ambulans till Akademiska Sjukhuset."

"Fyrhjulig motorcykel"
En kvinna skadades i en olycka på en gård vid Söderby nära golfbanan sydväst om Uppsala på fredagseftermiddagen. Kvinnan vurpade med en fyrhjulig motorcykel. Hon undsattes av tillskyndande personer, och fördes i ambulans till Akademiska sjukhuset för vård."



Ta det lugnt i kväll ut till Rörken!!!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top