Trafik försäkring?

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
E det några här som bara åker runt med trafikförsäkring?
Har kollat runt efter att försäkra en kawa zx6r -98
men med min ålder 25 haft kort i 2år och bor i Uppsala så verkar det vara kört :död :(
Så jag tänkte göra ett sista försök att ringa runt och kolla trafik försäkringar imorn! Och om inte det funkar så får man väll ta och köpa en vespa :3freak :4skrika så då till min fråga! kör någon av er runt på trafik försäkring? om man nu får ta det hos alla försäkrings bolag :va

Wilson skrev:
...trafikförsäkring? om man nu får ta det hos alla försäkrings bolag :va
Tennant tecknar bara helförsäkringar i form av årsförsäkringar. Annars går det nog att endast teckna trafikförsäkring hos samtliga bolag. Beakta att du inte har någon stöldförsäkring när du bara tecknar trafikförsäkring.

Wilson skrev:
E det några här som bara åker runt med trafikförsäkring?
Har kollat runt efter att försäkra en kawa zx6r -98
men med min ålder 25 haft kort i 2år och bor i Uppsala så verkar det vara kört :död :(
Så jag tänkte göra ett sista försök att ringa runt och kolla trafik försäkringar imorn! Och om inte det funkar så får man väll ta och köpa en vespa :3freak :4skrika så då till min fråga! kör någon av er runt på trafik försäkring? om man nu får ta det hos alla försäkrings bolag :va

Jag vågar inte....,,minst ha halv, nu fick jag så bra premie så jag hade tom råd med hel :banana
Men halv tycker jag nog är det minsta om man inte har eget garage o känner att den verkligen står säkert...........

det brukar väl inte skilja så mycket mellan trafik å halv,är ju trafikdelen som är den största kostnaden för bolagen,skillnaden mellan trafik å halv är ca 200 kronor i månaden för mig,känns som det är värt det för att ha halvförsäkrat :tungan

Jag kör bara trafik..... Men jag ska lägga pengar på en trackguard, så det går o spåra hojen, om den försvinner. Anledningen till att jag bara kör trafik är att min fulla bonus försvann i.o.m. att jag blev av med lappen förra sommarn.
Tycker inte det är värt halva hojen i pengar för att försäkra ett år...

Du kan ju alltid teckna en halvförsäkring hos ett bolag som tillåter att du ställer av hojen så ofta du vill. Då blir det ju genast mycket billigare om du bara åker några månader per år.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park