Trafik Etik?

walleskydive

Speedoholic
Gick med
31 May 2005
Hoj
GIXXER 750-96
Tjena!
Undrar lite om hur "jävligt"man kan köra och vad som är moraliskt försvarbart?
Med "jävligt"menar jag bla,att köra om i högerfilen i 200 om inte framförvarande inte flyttar sig,köra om imellan två bilar,höger sidan på enfilig 90väg,vänster sidan på enfilig 90väg imellan wire-räcke och bil,fel sida om refrug i stan,köra om på bakslangen,köra tokfort i stan och zick-zacka imellan bilarna eller helt enkelt att bara köra brutalt fort,olykan kan ju dyka upp var fan som hellst!Själv kan jag må lite dåligt när man kört "litegrann"vårdslöst bilister hat tutat och hytt med näven,blinkat med ljustutan etc.
(FRIHET UNDER ANNSVAR..?) :tummenupp
TYCK TILL!!

jadu, det lär vara rätt individuellt...
finns folk som mår dåligt av att gå mot röd gubbe. :tungan

Jag tror inte att jag förstår frågan riktigt, men det är väl bara att köra så man inte skrämmer andra. Är det svårare än så?

Victor skrev:
Jag tror inte att jag förstår frågan riktigt, men det är väl bara att köra så man inte skrämmer andra. Är det svårare än så?

Skrämma andra är ju det som man lever på?

walleskydive skrev:
Själv kan jag må lite dåligt när man kört "litegrann"vårdslöst bilister hat tutat och hytt med näven,blinkat med ljustutan etc.
TYCK TILL!!

Bara fundera lite innan man gasar på, de gånger man kan :lol

inte meningen man ska må dåligt av att köra :tummenupp

walleskydive skrev:
Tjena!
Undrar lite om hur "jävligt"man kan köra och vad som är moraliskt försvarbart?
Med "jävligt"menar jag bla,att köra om i högerfilen i 200 om inte framförvarande inte flyttar sig,köra om imellan två bilar,höger sidan på enfilig 90väg,vänster sidan på enfilig 90väg imellan wire-räcke och bil,fel sida om refrug i stan,köra om på bakslangen,köra tokfort i stan och zick-zacka imellan bilarna eller helt enkelt att bara köra brutalt fort,olykan kan ju dyka upp var fan som hellst!Själv kan jag må lite dåligt när man kört "litegrann"vårdslöst bilister hat tutat och hytt med näven,blinkat med ljustutan etc.
TYCK TILL!!

Up till dig !!!!!!!!

Som motorcyklist representerar du alla motorcyklister - uppträd därefter, som jag läste någonstans.

Rent logist så är det helt förkastligt att köra som vi gör men ändå så glömmer man det så fort motorn startar....
Det finns inget roligare än att busa runt på 1 hjul inne i stan, kryssa mellan bilar i warp speed, ligga på slangen ute på vägarna, köra som ett as på småvägar osv...
Och det blir bara roligare och roligare :yoparty

Köra så att man inte utsätter andra för fara. Där borde gränsen gå för alla.

M:et skrev:
Rent logist så är det helt förkastligt att köra som vi gör men ändå så glömmer man det så fort motorn startar....
Det finns inget roligare än att busa runt på 1 hjul inne i stan, kryssa mellan bilar i warp speed, ligga på slangen ute på vägarna, köra som ett as på småvägar osv...
Och det blir bara roligare och roligare :yoparty
Bra sammanfattning! :tummenupp

walleskydive skrev:
Själv kan jag må lite dåligt när man kört "litegrann"vårdslöst bilister hat tutat och hytt med näven,blinkat med ljustutan etc.
TYCK TILL!!
Går väl an när det handlar om vanliga bilister som blinkar och tutar på en, när polisen gör det så är det en annan femma :gnissla

Mc Carlsson skrev:
Går väl an när det handlar om vanliga bilister som blinkar och tutar på en, när polisen gör det så är det en annan femma :gnissla

Fast i dom där bilarna sitter det beslutsfattare, opinionsbildare och journalister, som nog knappast blir mer välvilligt inställda till oss hojåkare om nån blåser om till höger i 200 på slangen, eller åker förbi deras dagis i 5*30, eller ser refuger som slalomportar. Varenda gång en hojåkare gör något dumt i närheten av en sån kommer vi ett steg närmare ett förbud.

Mc Carlsson skrev:

:rofl :rofl

Minns när jag var mindre och åkte gixxer på bron mot bromma, alla låg i höger filen så jag körde upp till bilarna som låg längst fram, där körde polisen, kolla på hastighetsmätaren som visade typ 74, så 70-väg tänkte jag och körde förbi, hann inte mer än passera förrän de brölade från megafonen

DET ÄR 50-KILOMETER i TIMMEN!, DET ÄR 50-KILOMETER i TIMMEN! :4skrika

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...