Trafikövningarna Linköping

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Tjena,
Någon som brukar åka på dessa? http://www.lms.se/Roadraci/rrstreet/index.htm

Vad jag funderar över är kraven på "endast originalsystem"... På annan sida så var det 102db som gällde, tror att jag förmodligen ligger alldeles på gränsen med mina slipons (har inte mätt). Nog borde det funka då???

Har svårt att tro att alla som kör där verkligen har originalsystemen på sina hojar...

jaja... den som lever får se

Jag har sett flera bli avvisade så jag skulle inte chansa. Jag skruvar min originaldämpare i kväll.

mlundstrom skrev:
Tjena,

Vad jag funderar över är kraven på "endast originalsystem"... På annan sida så var det 102db som gällde, tror att jag förmodligen ligger alldeles på gränsen med mina slipons (har inte mätt). Nog borde det funka då???

Har svårt att tro att alla som kör där verkligen har originalsystemen på sina hojar...

Om det är som förra året så får du inte köra, det är just för att de ska slippa att behöva mäta alla tveksamma fall som de har sagt att endast original gäller. Så sätt på original. 102db gäller träningarna på tisdagar skulle jag tro, då går det att köra med helsystem.

mlundstrom skrev:
Tjena,

Original gäller punkt slut. Easy as that :rolleyes:

/oXydex

Läste på hemsidan att hojar som är försäkrade hos TH och IF inte får vara med. Jag har Folksam. Någon som vet om jag får köra? Jag har inte tid att sitta i kö till förs.bolaget.

MVH Martin

glenoyne skrev:
Läste på hemsidan att hojar som är försäkrade hos TH och IF inte får vara med. Jag har Folksam. Någon som vet om jag får köra? Jag har inte tid att sitta i kö till förs.bolaget.

MVH Martin

Går kalas.

Ses där på onsdag då kanske ;)

/oXydex

Ska bli jävligt kul att testa på bana. Blir min förstsa tur på bana. Så blir den långsamma grubben den här gången

oXydex skrev:
Går kalas.

Ses där på onsdag då kanske ;)

/oXydex

Det hoppas jag! Var det dig jag mötte vid Gällsta i söndags? Jag övningskörde med en kompis, han på en svart Fireblade och jag bakom på min.

MVH Maritn

Clifton skrev:
Ska bli jävligt kul att testa på bana. Blir min förstsa tur på bana. Så blir den långsamma grubben den här gången

Jag åker oxå grön om jag ska köra. Har bara goretex och ny hoj (saknar motorbromsen, måste ställa om huvudet lite)

Ses väl där då om det är torrt

/oXydex

glenoyne skrev:
Det hoppas jag! Var det dig jag mötte vid Gällsta i söndags? Jag övningskörde med en kompis, han på en svart Fireblade och jag bakom på min.

MVH Maritn

Nej jag åkte ingen MC i söndags. Dock en hel del i lördags

/oXydex

Då blir det till att sätta på originalburkarna ifall man ska dit alltså. Får ta o mäta nån dag o se hur man ligger till.

Justja, har ju originalchippet i en kartong, vad tror ni, behöver jag byta det som sitter i då också, eller kan jag köra vidare på trimchippet?

Kanske en fråga att ta med ducceklubben istället iofs....

mlundstrom skrev:
Då blir det till att sätta på originalburkarna ifall man ska dit alltså. Får ta o mäta nån dag o se hur man ligger till.

Justja, har ju originalchippet i en kartong, vad tror ni, behöver jag byta det som sitter i då också, eller kan jag köra vidare på trimchippet?

Kanske en fråga att ta med ducceklubben istället iofs....

På första delen av ditt svar så kan jag säga att även om så ditt system låter 65dB så får du inte köra med det på körningen. Original gäller.

Ang del 2 så vet nog duccegubbarna bättre hur det funkar med de olika chipsen

/oXydex

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma