Trafikövningar 2014

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Hej!!

Snart är det dags för våra körningar på Linköpings Motorstadion, har ni inte kört hos oss förut kan en titt på hemsidan kanske vara till hjälp. Tider kan komma och gå men det här är dom vi fått nu, uppdateringar kommer först på hemsidan och sen här.

Klicka fram Roadracing och sen vidare till Trafikövningar.

http://www.lms.se

Skriv gärna ut och fyll i anmälningsblanketten innan första körningen, jämna pengar i pappersform är det som gäller. Ni som bor i närområdet kan åka gratis genom att hjälpa till på RR-träningarna eller tävlingarna på motorstadion (gäller givetvis ni som bor 30 mil bort också).

Kvällar 16,30 -20,00: 8/5 22/5 5/6 10/7 7/8 28/8 18/9

Heldagar 22/6 08,30-15,00 samt 24/7 08,30-16,00

Mvh. Trafikövningsgruppen genom Kjell Bornemo.

Filmen är av dålig kvalitet men kan ge en vink om spårval.

https://www.youtube.com/watch?v=MyaABjwU0Uk

Last edited:
Det var huggarns vad det var dött här? Om en månad är det blodigt allvar folks. :)

Kanon, fast jag har bekymmer att uppfylla denna del av regelverket:

"Observera att det är upp till deltagaren att kontrollera så att dennes försäkringsbolag och deras trafikförsäkring verkligen gäller vid våra trafikövningar".

Någon som kan tipsa om försäkringsbolag som med säkerhet tillåter detta? (obs, det gäller en sporthoj).

Last edited:
Jag siktar på 22/5 :) Ska bli riktigt kul och lufta hojen lite. Min avrostning blir på banan då jag bara provkört hojen hittils i år.
Verkar även som att jag lyckats värv ett par nybörjare på trafikövning som hänger med.

Ni som har kört på Sviestad tidigare, hur är det med decibel kravet (95dB). Är det original system som gäller? Bara så man vet om byte till original system gäller inför körning.

/Johan

Ni som har kört på Sviestad tidigare, hur är det med decibel kravet (95dB). Är det original system som gäller? Bara så man vet om byte till original system gäller inför körning.

/Johan

På med original dämparen eftersom det är 95dB som gäller eller kör på högre växel om du inte kan byta.

Last edited:
Ska ni fylla heldagarna med för många åkare i år igen eller blir det något max antal per grupp ?

Hur är det med kravet som var förr. Endast original, eller är det 95dB som gäller?

Endast besiktade, försäkrade motorcyklar som är inregistrerade får köra på Trafikövningarna.

95 db vid förbifart är det som gäller, klarar din slipon 95 db så är allt frid och fröjd.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti