Tradera-idiot!!

Då kanske man skulle försöka trycka till han ordentligt då med en stämning, känns inte som att han skulle ha någon större chans att vinna en "tvist"

Jag vet inte om det är samma snubbe, men det har förekommit rätt mycket bedrägerier med just mobiltelefoner i skellefteå tidigare.
Då var det IOFS på blocket och snubben åkte dit, men det blev väl kvartssamtal med socialtanten och byte till tradera istället.

Man kan skicka mot postförskott även som privatperson.

Har själv både köpt och sålt saker mot förskottsbetalning utan problem.
De gånger jag pröjsat i förskott så har mottagaren varit medlem på något forum jag besöker. Vet att man inte är säker ändå, men det känns iaf lite bättre.

Man kan skicka mot postförskott även som privatperson.

Har själv både köpt och sålt saker mot förskottsbetalning utan problem.
De gånger jag pröjsat i förskott så har mottagaren varit medlem på något forum jag besöker. Vet att man inte är säker ändå, men det känns iaf lite bättre.

Postförskott garanterar inte att det är väl packat eller att rätt sak ligger i paketet!

Postförskott garanterar inte att det är väl packat eller att rätt sak ligger i paketet!

Plus att man behöver ett konto för det, om jag inte minns galet.
Och vem pallar ha det?

Allting jag nånsin köpt på tradera och blocket på distans har skett via förskottsbetalning, och det har aldrig varit problem.
Men då har jag också hållt mig ifrån sånt som kan tänkas vara mer sannolikt för bedrägeri.
Iphones, mp3-spelare, allsköns mobiltelefoner och laptops är nog mest benägna för att vara lur.
Köper man mer entusiastrelaterade varor, till exempel gitarrpedaler och surfkites så ligger man nog grönt till i de allra flesta fall.

Kuriosa:
En polare blev via blocket blåst på en lägenhet av en sinnessjuk tant.
När det uppdagades att hon inte var besittaren av lägenheten hade polaren och hans flickvän redan hunnit säga upp sin egen hyresrätt samt packat flyttlådorna.
De fick snällt flytta hem till nåns föräldrar, eftersom de inte kunde ta tillbaka uppsägningen.
Grattis!

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!