Track Days på Gotland Ring

rapidgeek

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Crescent
Pga anledning kunde jag inte vara med förra helgen men efter alla äckligt euforiska inlägg om Gotland Ring vill jag oxå åka dit. Noterade att det arrangeras "Track Days" ganska tätt av banägaren under juli. Någon som varit med på en så'n, och vet om det är bra? Det kostar ju en slant så man vill ju ha valuta för pengarna.

/Geek

rapidgeek skrev:
Ingen som varit med på Track Day på Gotland Ring?

/Geek
Har inte en aning om det här med Track Day men det jag kommer göra när jag får tag i ny hoj är att sticka över och köra när det är allmänhetskörning.
Minns jag inte helt fel så är det varje tisdagkväll mellan 17-21 :yoparty
Jag kan säga att banan är svinigt rolig :)

Ädit: Nu har jag läst lite mer om Bike Track Day och det jag läser verkar ju helt okej men sen hur verkligheten är det är ju en annan sak.
Tycker persoligen att det är lite väl i överkant på priset...menmen har man pengarna så är det säkert värt det :tummenupp

Last edited:
Jag var på två stycken förra sommaren. Som sagt, lite dyrt kanske men båda dagarna lade jag c:a 100 varv. Inga pass eller grupper, bara att köra tills du stupar, det gjorde jag, pallade knappt med att köra in till Visby på kvällen. (Kanske är annorlunda i år iofs, ingen aning.) Jämte dykning i Röda Havet är detta lätt det roligaste jag gjort. Åk.

Last edited:
Slappa skrev:
Det ska ju tydligen vara Gotland ring TT festival 20-21 Augusti :tummenupp

http://www.tt-festival.com/

Har jag tänkt åka på då jag inte kunde följa med på sh:s körning nu :mad:
Jag såg nåt om licenskurs där oxå *MUAHAHAHAHA* Detta måste jag försöka få plats med i plånboken...det ska bli intressant och se va det är för priser.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park