TR Anderstorp?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Tjoho,

Är det någon som har sett något TR för Anderstorp? Tänker då på att det vore ju intressant att veta sista betalningsdag, vilken avgift det blir i år o.s.v. , någon?

/Nitrous

Känner oxå att man vill ha lite info inför denna helg höll jag på att skriva men menar såklart inför dessa dagar. Undrar oxå när det kommer info angående SP/openrejset som körs helgen innan i samband med ERF.

Men tillbaka till frågan! Var finns inbjudan?
Var ju ett par månader sedan tidsschemat diskuterades i tråden och TR borde väl va klar nu!

Det är antagligen för att Svemo inte har tillsatt någon domare, och innan dess kan inte några regler skickas ut.

Ring 011 - 23 10 80 på måndag så kan du vända dig till rätt glagomottagare.

Mailade Carry, tävlingsledaren, och TR ska läggas ut den här veckan, på onsdag eller torsdag :)

Hoppas att där kommer framgå summan på startavgiften för oss rookies. När man anmälde sig på roadracing.se stod det att denna skulle vara 2000 kr. Vill minnas att det utlovades en lägre avgift för de som kör ett endagarsrace på en vardag!

Inget på www.arc.nu ännu ang kostnad och pg/bg, nu kommer inte jag att kunna betala på drygt en vecka för nu blir det Brno.

Mailade Carry igen för att höra om det kommer i veckan.

EDIT:
TR har legat hos domaren ett par dagar för godkännande och kommer att publiceras så fort han gett ok.

Fick följande info av Carry:
Rookie 600 och 1000: Fri träning torsdag 17.00-20.00. Kval + 2 race på fredagen.
Kostnad 1600 skr, då ingår träningen på torsdagen. 1timme 25 min, kval 35 min, 2 race ett på 12varv, ett på 15 varv.

Ska bli spännande att se schemat för fredagen, kan väl inte bli så mycket träning för de andra klasserna med tanke på rookisarnas 2 kval och 4 race :va

Last edited:
Mailade Carry igen för att höra om det kommer i veckan.

EDIT:
TR har legat hos domaren ett par dagar för godkännande och kommer att publiceras så fort han gett ok.

Fick följande info av Carry:
Rookie 600 och 1000: Fri träning torsdag 17.00-20.00. Kval + 2 race på fredagen.
Kostnad 1600 skr, då ingår träningen på torsdagen. 1timme 25 min, kval 35 min, 2 race ett på 12varv, ett på 15 varv.

Ska bli spännande att se schemat för fredagen, kan väl inte bli så mycket träning för de andra klasserna med tanke på rookisarnas 2 kval och 4 race :va

blir väl 5 varv per race istället och 10 minuter kval :näsblod

blir väl 5 varv per race istället och 10 minuter kval :näsblod

Nej, det blir det inte. Racen blir som Carry sagt. Övriga klasser får på fredagen ett pass om 45 min per klass på eftermiddagen. Mer körtid kommer du inte att få nånsin på en tävlingshelg. Rookieklasserna kvalar ett pass på 35 minuter, följt av ett race på 12 varv och ett race på 15 varv. Det detyder att med friträningen som ingår får ni nästan 3 timmars körtid på mindre än ett dygn.

Nej, det blir det inte. Racen blir som Carry sagt. Övriga klasser får på fredagen ett pass om 45 min per klass på eftermiddagen. Mer körtid kommer du inte att få nånsin på en tävlingshelg. Rookieklasserna kvalar ett pass på 35 minuter, följt av ett race på 12 varv och ett race på 15 varv. Det detyder att med friträningen som ingår får ni nästan 3 timmars körtid på mindre än ett dygn.

Visst är det härligt att säsongen drar igång, och precis som vanligt inleds säsongen men sedvanligt gnäll på Anderstorptävlingen. Visst är det helt rätt att dessa smålänningar skall få all skit för att vi inte kunnat köra hoj på ett halvår, tro faan man är sne´!:tuttar

Och ERF:et då? När kommer info om det? Det är ju snart!!!!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!