Tröttsamma uttryck!

More hating for da people!

:D

Ett ANNAT uttryck (som jag skrivit om tidigare rätt utförligt) är när någon flikar in:

"Det är lika bra..."

Lika bra som VAD? Frågar jag.
Lika bra som att INTE göra det?

Näää - det KAN det ju inte vara, för då blev det ju inte gjort!

Som att göra på ett annat sätt?

Näää - det KAN det ju inte vara, för alla olika sätt tar olika lång tid/olika mängd resurser/leder inte fram till exakt samma resultat så därför finns bara ETT optimalt sätt att lösa EN uppgift på!

Därför kan man istället säga:

"Det är bäst" (och sen dividera 7 år om det lämpligaste tillvägagångssättet!!!)

:hihi

'skulle aldrig kunna ha en sån, skulle köra ihjäl mig direkct!!'

"Det är lika bäst..."

Sen har jag en kompis som kör stenhårt med uttrycket "dessemot", en slags kombination av dessutom och däremot, vad han menar när han säger det är fritt fram för tolkning.

"Det knallar och går"

Låter som det är någon jävel som står och runkar i ett minfält.

"En pormask axar fortare än dig " börjar också bli old news...

Jag tycker att det klingar fel att säga "mannen"..tjena mannen..hur är det mannen..sköt om dig mannen...
Vet inte varför men det låter fel. Jälla 08 uttryck ;)

Jälla bondläpp :mad:
Allvar, "mannen" känns ju kanonskönt att säga till en polare.

'skulle aldrig kunna ha en sån, skulle köra ihjäl mig direkct!!'

:klappar :klappar :klappar

Last edited:
alla jäklar som säger "absolut" när dom ska hålla med :huvet
Det är ju sprit som alla vet!!

Är jääävligt trött på folk som säger "Brutalt" och "Brutal" till allt! :spy

vad har du för hoj? -en husaberg. jaha hur stor - 650 4-t. jahaaaaa 4-t, men då går det väll inge bra?

:huvet

Meningar som börjar med orden,-Lyssna här,det här är heeeeelt sant.

Ok,så annars ljuger du då??

Den här hör man ofta på pendeln mot södertäljehållet-Asså hon va så snygg så jag doooog mannen.

Ehhhh,näää,uppenbarligen inte.

Alla meningar som börja med "Men kolla..." som inte innebär att man visuellt ska betrakta någonting.

Och "Öhhhhh, vahettere..."

Märks det att jag jobbar med tonåringar....§

Sen finns den där jobbiga typen som alltid avslutar varenda mening med
"så att säga".

"Vi måste fokusera mer på våra olika kärnområden"
(vaffan! man kan bara fokusera på EN grej i taget!)

"Alla måste acceptera förändringarna"
(jaaa! jag blev av med jobbet! Vilken bra förändring!)

"Personalen är vår viktigaste resurs!"
(men så bra! då FÅR jag gå den där kursen då?)

"Vi måste bli bredare i vårt utbud!"
(hur går det ihop med att vi ska fokusera??)

"Vi befinner oss i en dynamisk fas"
(vilket betyder att det är kaos)

"Klockrent!"
(det är sååå 1900-tal över det...)

Sen finns den där jobbiga typen som alltid avslutar varenda mening med
"så att säga".

Jag hatar "så att säga".
På mitt förr jobb gick det "så-att-säga-virus" bland alla chefer. En divisionschef lyckades säga "SAS" 27ggr på ett tre minuter långt tal. Det jag störde mig mest på var den totala likgiltigheten för när de använde uttrycket.
....själv satt jag å räknade och en kort kommentar om detta för mina kollegor på kaffebreaket gjorde att även de satt å räknade SAS på följande talare den förmiddagen....

Jag hatar "så att säga".
På mitt förr jobb gick det "så-att-säga-virus" bland alla chefer. En divisionschef lyckades säga "SAS" 27ggr på ett tre minuter långt tal. Det jag störde mig mest på var den totala likgiltigheten för när de använde uttrycket.
....själv satt jag å räknade och en kort kommentar om detta för mina kollegor på kaffebreaket gjorde att även de satt å räknade SAS på följande talare den förmiddagen....

Du är en ondsint och illojal medarbetare! :mad:
(hade min chef sagt!)
:D

Jag hatar "så att säga".

Hade också en tidigare chef som körde den stilen. Nu var hon iofs default dum i huvudet men när hon sa "vilket kan vara en lösning på problemet så att säga" blev man nästan gråtfärdig.

En kompis till mig säger inte "va" eller "vasaru" (vad sade du alltså) när han inte hörde eller inte lyssnade, han säger "vasaruatt".

Nej jag sade inte att!

.

Meningar som börjar med "vet du vad..."

Ex: Vet du vad som hände idag?
Jag brukar svar ja på den frågan, för jag vet ju vad som hände idag.

Back