Tjena hej..
Har just nu en Honda CBR 600 från 96 som det puttras runt lite med..
Problemet nu är väl att det hela börjar kännas lite tråkigt att bara gnida runt samma sträcka hela tiden, det har väl inte blitt bättre av att jag tror jag dragit på mig någon släng av kurvräddhet pga av en ytterst nära crash i en kurva förra året..
Hursomhelst så snackade jag och en polare som också hade en cbr om detta med Supermotard, det verkade ju lite kul..och lite mer "Lek", för 600'an vill ju inte så gärna upp på det bakre hjulet utan lite småvåld på ettans växel..
Nu var det ju som så att kompisen gick och köpte sig en nyare hoj.. en Honda CBR 929 -02... Och hej hopp vad han tyckte det hela blev roligare då.. Jag själv testade den en lite tur, och nog tusan var det mycket roligare.
Svängde mycket enklare och ett helsikes drag så ett hjul var inte så stora problem.. Problemet var ju då att det nu är ännu tråkigare för mig då alla kompisar har "roligare" maskiner som de wheelar lite och svänger mycket trevligare med..
Det trista är ju dock också försäkringen som kostar som om man hade en värsting utan att man har det..
Så.. nu funderar jag alltså på att sälja min bef hoj, och antigen strunta i det helt nästa år, eller på något vis hitta 20-30 tusen penagar att lägga imellan för ngt roligare. Ändå gnager det där med SM lite i mig.. att det hade vart kul att kunna leka lite med en sådan.
Avskräckande faktorer är väl det man hör om hög servicegrad..vilket jag är väldans slö med.
Så? Vad ska jag göra?
* Lägga av med hojandet ett tag?
* Köpa större kubik >=900
* Köpa en Supermotard?
En SM för mig skulle då vara något som inte kommer gå på bana. Ev skulle kunna tas på någon skogsväg ngn enstaka gång. Inte behöva service alltför ofta.. Kosta runt (max) 60.000.
Jag har kikat lite åt hållet KTM LC4 och Honda XR 650.. verkar ligga lite precis över penningagränsen.. men men..vad finns det annars? Elelr skulle någon av dessa passa mig?
Ps. Måste man köpa Crosshjälm & stövlar då ockkså kanske..
Ds
Har just nu en Honda CBR 600 från 96 som det puttras runt lite med..
Problemet nu är väl att det hela börjar kännas lite tråkigt att bara gnida runt samma sträcka hela tiden, det har väl inte blitt bättre av att jag tror jag dragit på mig någon släng av kurvräddhet pga av en ytterst nära crash i en kurva förra året..
Hursomhelst så snackade jag och en polare som också hade en cbr om detta med Supermotard, det verkade ju lite kul..och lite mer "Lek", för 600'an vill ju inte så gärna upp på det bakre hjulet utan lite småvåld på ettans växel..
Nu var det ju som så att kompisen gick och köpte sig en nyare hoj.. en Honda CBR 929 -02... Och hej hopp vad han tyckte det hela blev roligare då.. Jag själv testade den en lite tur, och nog tusan var det mycket roligare.
Svängde mycket enklare och ett helsikes drag så ett hjul var inte så stora problem.. Problemet var ju då att det nu är ännu tråkigare för mig då alla kompisar har "roligare" maskiner som de wheelar lite och svänger mycket trevligare med..
Det trista är ju dock också försäkringen som kostar som om man hade en värsting utan att man har det..
Så.. nu funderar jag alltså på att sälja min bef hoj, och antigen strunta i det helt nästa år, eller på något vis hitta 20-30 tusen penagar att lägga imellan för ngt roligare. Ändå gnager det där med SM lite i mig.. att det hade vart kul att kunna leka lite med en sådan.
Avskräckande faktorer är väl det man hör om hög servicegrad..vilket jag är väldans slö med.
Så? Vad ska jag göra?
* Lägga av med hojandet ett tag?
* Köpa större kubik >=900
* Köpa en Supermotard?
En SM för mig skulle då vara något som inte kommer gå på bana. Ev skulle kunna tas på någon skogsväg ngn enstaka gång. Inte behöva service alltför ofta.. Kosta runt (max) 60.000.
Jag har kikat lite åt hållet KTM LC4 och Honda XR 650.. verkar ligga lite precis över penningagränsen.. men men..vad finns det annars? Elelr skulle någon av dessa passa mig?
Ps. Måste man köpa Crosshjälm & stövlar då ockkså kanske..
Last edited:


