Trött/smärta i kopplingshanden.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
När jag ute och kör med gixxern så får jag så jävla ont i vänsterhanden. Tror det beror på att handtaget är så trögt. På Xren var det ganska mjukt/löst och gick lätt att dra in.

Hur kan jag göra så att handtaget blir lättare att dra in? Går det?

har du vajer lr hydralisk? om du har vajer så smörj upp vajern, det funkade för mig. blev MYCKET bättre! :tummenupp

Skaffa en Ducati å åk på.. efter en säsong har man ett jäkla nyp i vänsterkardan, sen kan du åka GSX utan problem..

/B

Det kanske sitter hårdare kopplingsfjädrar i den.....
då blir man som Karl-Alfred i vänster armen.

UrbanTiger skrev:
Kolla vinkeln på handleden så du har ganska rak handled när du kopplar. Kan vara så att kopplingshandtaget är för mycket uppvridet så det blir jobbigt för den sakens skull.

Så var det för mig..
Samt att ibland spänner jag handskarna föör hårt... :rolleyes:

Fantômas skrev:
:bow

Grymt bra :tummenupp ... sådana kör jag rätt mycket med. Har hjälp mig med precis det problemet som du beskriver.

Perfekta att ha på soffbordet så kan man klämma lite medans man kollar på TV.

:hej

Slit inte för mycket med såna där, jag hade problem med fingrarna efter mycket knappande på tangentbord (är utvecklare) och började klämma på sån där både på fritid och på jobbet för att göra lite andra rörelser med fingrarna, resulterade i inflammationer i leder i händer/fingrar som fortfarande inte är helt borta.

Bara en varning, kläm men kläm lagom. =)

UrbanTiger skrev:
Kolla vinkeln på handleden så du har ganska rak handled när du kopplar. Kan vara så att kopplingshandtaget är för mycket uppvridet så det blir jobbigt för den sakens skull.

Okey! Ska vinkla ner det lite dårå. :)

GibsonSG skrev:

Har en sån liggandes någonstans, kanske ska leta fram den...

Fantômas skrev:
Grymt bra :tummenupp ... sådana kör jag rätt mycket med. Har hjälp mig med precis det problemet som du beskriver.

Okej, va bra. Då vet jag att det inte är fel på min arm utan det har hänt andra också. :)

Re: Re: Trött/smärta i kopplingshanden.

andersbrink skrev:
Lixom, vad har en gixxer i innerstan att göra? Åk ut och sväng istället och växla utan koppling med gasavdrag.

Finns inga fjortisar ute längs kurviga vägar fattaru väl!! :crash

Nerrå, problem var som värst i går när jag var ute och körde kurvigt med en polare, kunde inte använda kopplingen till slut, gjorde så förbannat ont. Fick ta hela handen och dra in handtaget.

Hade precis samma problem med zxr'en, så jävla tung koppling. Körde jag en hel dag så kunde jag inte köra på en vecka sen för vänster handen var helt slut. Irriterande som fan..

Re: Re: Trött/smärta i kopplingshanden.

andersbrink skrev:
Lixom, vad har en gixxer i innerstan att göra? Åk ut och sväng istället och växla utan koppling med gasavdrag.

Gixxer kan man fullgasväxla också, men jag använder aldrig mer än två fingrar så det låter som om Bagster behöver smörja upp grejerna...

Re: Re: Re: Trött/smärta i kopplingshanden.

Chrille skrev:
Gixxer kan man fullgasväxla också, men jag använder aldrig mer än två fingrar så det låter som om Bagster behöver smörja upp grejerna...

Men Chrille, du är stor och stark, jag är liten och svag... :hej

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back