Trött på telefonförsäljare?

sketbra :tummenupp
Har ringt 2-3 försäljare bara idag. :huvet
lika surt varje gång..

... försäljare??..
.. ja.... bla bla..
SÅ TREVLIGT MEN NEJ TACK,, HEJDÅ!!. :D

NIX och "ingen reklam tack!" på brevlådan så slipper man nästan allt!

Telias spamfilter för e-posten tar bort 99% av e-reklamen. :tummenupp

Norton håller reklamen borta från hemsidorna.

Mitt liv är reklamfritt! :tungan

Någon har tidigare nämnt detta men iallafall jag tyckte idén var så bra så att man kan älta den lite ...

Säg "vänta lite" till säljaren och lägg sedan av luren för att sedan gå och göra något annat.

Eller be om att få säljarens hemnummer och be att få ringa tillbaka senare. Ring mitt i natten om du mot förmodan får numret.

Mr B skrev:
Någon har tidigare nämnt detta men iallafall jag tyckte idén var så bra så att man kan älta den lite ...

Säg "vänta lite" till säljaren och lägg sedan av luren för att sedan gå och göra något annat.

Eller be om att få säljarens hemnummer och be att få ringa tillbaka senare. Ring mitt i natten om du mot förmodan får numret.
Helt klart värt att prova. Trist för säljaren när inte nån kommer tillbaks på en halvtimme, eller varför inte ta med sig telefonen in på toaletten och göra en "down load" :hihi

Eller börja sälja något till telefonsäljaren:
(Jag)
- Jag har två gamla vinterdäck till en 87-as Honda, specialerbjudande just nu, endast 500kr. Och då får du ett gratis,trasigt, fälgkors med på köpet. Vad säger du, skall du inte slå till?!
(Säljare)
- Eh..nej jag har redan däck till min bil.
- Ok, tack så mycket då. Hej då.
- :confused: *click*

zykl0n skrev:
NIX och "ingen reklam tack!" på brevlådan så slipper man nästan allt!

Telias spamfilter för e-posten tar bort 99% av e-reklamen. :tummenupp

Norton håller reklamen borta från hemsidorna.

Mitt liv är reklamfritt! :tungan

Då är det bara reklamradio och JAMBA på TV som man ska fåbort då.

SSB skrev:
(Jag)
- Jag har två gamla vinterdäck till en 87-as Honda, specialerbjudande just nu, endast 500kr. Och då får du ett gratis,trasigt, fälgkors med på köpet. Vad säger du, skall du inte slå till?!
(Säljare)

:rofl :rofl :rofl

sportarn skrev:
Funkar väl inte alltid till 100 % men helt klart värt d.

Jodå, det SKA funka till 100%. Däremot kan det dröja upp till 3 månader innan det måste vara bortplockat från alla listor. Ringer någon säljare efter det så kan du bara käckt tala om att du tänker sätta dit dom!

Själv har jag inte behövt hota med det på över ett år nu .. så visst funkar det!

// Smeddie

SSB skrev:
(Jag)
(Säljare)

Så rätt, ska jag också börja med.
:gnissla

Smeddie skrev:
Jodå, det SKA funka till 100%. // Smeddie
Det fungerar inte hos försäljare som jobbar på bolag där man redan är kund. Exempelvis ringer Telia stup-i-kvarten med nya erbjudanden. Samma med försäkringsbolag och banker.
Jag anmälde mig till "nix" när de startade (5 år sedan kanske?). Innan var det rena rama telefonterrorn hos mig. Nu fungerar det nästan 100% men visst händer det att ett och annat stolpskott till försäljare ringer som aldrig hört talas om "Nix".

Tack!! :Bugar
Jag är så inihelvete less på dem. :4skrika

Jag söker jobb i Uppsala där jag studerar i stället för det jag har på min hemort och svarade på en annons om telemarketingförsäljning. Jag fick jobbet, men jag kunde inte ta det, jag skulle förakta mig själv var enda minut av mitt återstående liv med det jobbet... Så mycket är jag less på fenomenet. :näsblod

Man kanske kan starta ett 071-nummer som man hänvisar alla säljare till ... ;)

Lätt fixat... Följ bara mallen!

motmanu.gif

Brukar alltid fråga efter deras nr och säga att jag ringer när dom e lediga o sitter hemma o har det gött

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT