Trött och gammal..

Plåtniklas skrev:
..är min nuvarande burk. Tänkte safta på och köpa en rejäl maskin den här gången och plockade ihop följande på nätet. Ser det ut att kunnabli en stabil maskin?

Ska även lägga till en sånhär CPU-kyla:
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1544&session=1185a7902c62e6172aca1570ff4272fb
Ett tips från mig, köp en billigare cpu så du kan köpa ett rejält ljudkort tex audigy 2zs, eller om du har råd, behåll cpu och köp ljudkortet

Grafikkortet var lite dyrt, har sett 7800 GTX för 3800:-

Och håller med ovanstående postare om att skaffa riktigt ljudkort (typ Audigy 2ZS)

Plåtniklas skrev:
..är min nuvarande burk. Tänkte safta på och köpa en rejäl maskin den här gången och plockade ihop följande på nätet. Ser det ut att kunnabli en stabil maskin?

Ska även lägga till en sånhär CPU-kyla:
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1544&session=1185a7902c62e6172aca1570ff4272fb

Ser bra ut, speciellt athlonvalet och asuskortet.
Är det sata II med ncq på hdd=extra speed?
2gb ramminne är kanske att ta i om du ej sysslar med avancerad grafik, kanske mer disk istället=400gb
Annars blir det nog en bra maskin :tummenupp
/Mackee

Tanken var att få ner paketet under 15kkr och det misslyckades. :D Därför ville jag spara in på bla. ljudkortet då jag inte tycker det är nån viktig sak i en dator. Ljud som ljud, liksom. :)

Plåtniklas skrev:
Tanken var att få ner paketet under 15kkr och det misslyckades. :D Därför ville jag spara in på bla. ljudkortet då jag inte tycker det är nån viktig sak i en dator. Ljud som ljud, liksom. :)
Jag förstår det, men när du får penagr över så köp ett ljudkort. Visst man kan tycka att man har ett bra ljud från det integrerade ljudkortet, tills man hör ljudet från tex Audigy 2zs kortet.

Men jag förstår dig

Audigy belastar inte cpu lika mycket som de inbyggda korten - ska du spela spel så är audigy ett måsta pga EAX och prestanda....

R1 Uffe skrev:
Jag förstår det, men när du får penagr över så köp ett ljudkort. Visst man kan tycka att man har ett bra ljud från det integrerade ljudkortet, tills man hör ljudet från tex Audigy 2zs kortet.

Men jag förstår dig

Det kan vell inte behövas om man har externförstärkare?
Eller har jag missat något totalt? :va

Vad har ni för högtalare? :yoparty

Kalle_rs skrev:
Det kan vell inte behövas om man har externförstärkare?
Eller har jag missat något totalt? :va

Vad har ni för högtalare? :yoparty
Men du får ju inte nå bättre ljud om du har en xtern förstärkare, du kan bara spela högre. Meningen med ljudkort är att dom ska återge alla effekter till 100%, det gör inte ett inbyggt ljudkort. Så det är stor skillnad mellan ett inbyggt och ett xternt (audigy 2 ZS).

Ändå man tycker man har bra ljud ur det inbyggda så är det ändå stor skillnad på "effekterna"

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg