Trött KTM

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
Hejsan!
Jo, jag har alltså en KTM 525 , 05. Jag tycker nu att den känns lite halvtrött, och det har väl kommit ganska bara så där. Har problem med hydrauliken i kopplingen, men det borde väl inte göra att den känns trött, va?
Luftfilter är nog rätt rent, förgasaren har jag inte varit å pillat i heller. Den är inte jättetrött, men den känns inte riktigt riktig.

Några tips?

Ställt ventilerna? Slirar kopplingen så kan den kännas trött.

Ja, ventilerna är ganska nyställda. Skulle väl vara kopplingen isf... Går det att få reda på det definitivt? Slirar den så slirar den väldigt lite isf... Nån som har koll på priset på ny koppling? :huvet

Lameller är inte så dyrt, 400 kanske.

Ta kompprov på den, kan ju passa på att kolla hur stiftet ser ut också.

Okej, hmm ja. Den känns inte som att trampa i en hink vatten iaf.. Men vad borde kompet ligga på?
Lameller låter ju lite rimligt iofs, eftersom det blivit lite körande helt utan eller med lite halvfunkande koppling, så dom har väl slitits ut.

Med tanke på hur nydligen du hade skräpet nere sist så borde motorn vara frisk. Slirande koppling märker du, åk ut och provocera fram slir.

Med tanke på hur nydligen du hade skräpet nere sist så borde motorn vara frisk. Slirande koppling märker du, åk ut och provocera fram slir.

Ja, motorn känns frisk! Ska bara fixa min koppling sen ska jag provocera fram lite slir! Alltså fixa så att jag kan koppla. Hittade en ny sån där för 168 kr på ebay, den är på väg sa han............

Kompprov går inte att ta på dom flesta enstonkor pga automatdecomp på kammen så resultatet av kompprov blir runt 4kg endast:gnissla

Nu bestämmer jag att det är kopplingen, har inte tid att testa, vill åka lite i sommar också! Hoppas ktmaffären i skåne har lameller på hyllan! hejhej

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...