trögt styre på min gixxer

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
aprilia sxv 450
tjena. mitt styre är sjukt trögt. det är en 89 gsx750r. är dem tröga eller är nåt fel?
tar jag upp framhjulet i luften så e de snudd på lika lätt å svänga som vilken hoj som heslt. är det nåt lager eller kan de vara däcket som gör det trögt?

eller är gammla gixxers såhär?

Har samma problem ibland med min 91a,
Svårt att hålla balansen i låg fart (Gånghast.)

Bytte styrlager i tron på att det skulle försvinna men inte.
renoverade sedan dämparna men nädå.

Har en 1100 -89 som också är väldigt trögstyrd...
Dom är ju lite tyngre än de flesta andra hojar så det är väl därför kanske..?
En annan sak jag reagerar på är att ofta när jag legat och pressat landsväg och kommer in i stan så vips så är det så lättstyrt i första rondellen att man nästan drar dit.
Nån mer som känner igen sig?
Har funderat på om det är lagren eller om det skulle kunna bero på att man slitit lite mycket på mitten av bakdäcket emellanåt så det viker sig lite mer när man lägger ner den på det runda gummit... :gnissla

jaha de var fler som hade samma problem. men om det inte är styrlagrena så e de alltså att förmodligen så att mitt framdäck är lite för platt? om jag pumpar upp ett halvkilo extra i mitt framdäck. borde de inte bli runt å fint igen då? :confused:

schizoid skrev:
jaha de var fler som hade samma problem. men om det inte är styrlagrena så e de alltså att förmodligen så att mitt framdäck är lite för platt? om jag pumpar upp ett halvkilo extra i mitt framdäck. borde de inte bli runt å fint igen då? :confused:

haha.. låter lite konstigt att det ska göra så mycket.. man fick ju ta i som en häst för att kunna vrida på styret.. :cpparty

Danne_GSXR skrev:
En annan sak jag reagerar på är att ofta när jag legat och pressat landsväg och kommer in i stan så vips så är det så lättstyrt i första rondellen att man nästan drar dit.
:gnissla

Lite mer "giro"effekt i farter, klart det blir trögare i landsvägsfart än i stadstrafik..

Danne_GSXR skrev:
Har en 1100 -89 som också är väldigt trögstyrd...
Dom är ju lite tyngre än de flesta andra hojar så det är väl därför kanske..?
Har funderat på om det är lagren eller om det skulle kunna bero på att man slitit lite mycket på mitten av bakdäcket emellanåt så det viker sig lite mer när man lägger ner den på det runda gummit... :gnissla

Jag har med en 1100 89´a.. men upplever inte nån "tröghet"?? Tycker den svänger lätt och fint :)

Ska väl tillägga att jag aldrig kört en nyare sport hoj...... :rolleyes:

Hultan skrev:
Stackars sate.. Eller det kanske är bra det (för plånboken.. :) )

Det man inte vet har man inte ont av... eller hur var det... Vill gärna gränsla en GSXR1000 -05... men vill man sätta sig på sin gamla 1100´a då... NÄ JAG TROR INTE DET.. hehe!

Dom nya sporthojarna känns ju som moppar i jämförelse med min gamla blysläde.. som jag tycker svänger bra... hehe.... :brynad

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN