Trögt å sälja hojjen?

rallysalle

Medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Full throttle 800
Nån mer som tycker det är trögt å sälja sin hoj ? Har haft ute min ett tag nu men inte ett hugg på min gixxer, tycker jag har ganska bra pris ändå . har folk givit upp säsongen redan eller håller dom i plånboken? ja ja undrar lite bara:)

tyvärr så är det nog bara du som tycker att det är ett ganska bra pris...!

men det är nog tufft överlag.. finns hojar på blocket som kostade 10-20k mer i våras...

Får se, semestern är slut (för de flesta, 3 veckor kvar här muahahahaha!) det har regnat mest hela sommaren, det har blivit populärt att importera från sydeuropa så blocketpriserna har börjat dumpas. Och snart kommer hösten

skulle tro att det krävs mer än ett bra pris för att sälja just nu, krävs ett kanonpris

Tillgång och efterfrågan kanske? Hur många GSX-R 1000 finns det till salu? Om inte din är billigast, vad gör den bättre än den som är det o.s.v?

jag har den billigaste svensksålda ,lägsta mil på blocket.
Jag ser den inte. Vad har du skrivit som rubrik? Det kan också vara ett skäl. Menar, om du skriver GSXR1000 så hittar man den inte om man söker på GSX-R1000, eller GSX-R 1000 GSXR 1000 osv.

EDIT: Här är en som förebrett för alla tänkbara analfabeter, men han har glömt skriva Gixxer med olika antal x

http://www.blocket.se/alvsborg/Suzuki_GSX_R_1000_Extra_allt__maste_ses_27279183.htm?ca=17&w=3

Last edited:
jag har den billigaste svensksålda ,lägsta mil på blocket.

bara för att den är billigast på blocket med lägsta mil osv så behöver det inte betyda att det är billigt..! Nästa säsong så är hojen trots allt 6 år "gammal" och hosta upp 64 lappar kan i en del ögon uppfattas som dyrt..
Hojen kommer ju som sagt stå stilla i 6 månader...(Då kanske pengarna ligger lika stilla på banken, vad vet jag) Som nån tidigare nämnde så kanske det krävs ett kanonpris för att få sålt..!

Men visst är det en fin hoj och jag har hört mycket gott om den...
Men som sagt.
men men.. !

I vilket fall.. Lycka till

ps: och du skall absolut inte "skänka" bort hojen ds.

Last edited:

Lite "fel" har du, du har inte med suzuki, dvs söker man på suzuki kommer din inte upp, sen har du inte med gixxer :), du får skriva suzuki i rubriken och sen grymmt fin gixxer, eller liknande i texten ;)

sen kan du ju slänga in "smidig som en gsxr 750 fast mycket snabbare, eller liknande, så får alla som söker efter en 750 upp din 1000 kubikare också, för alla vet ju att de egentligen vill ha en literhoj!, de bara lurar sigsjälva genom att söka på 750

Ja den verkar onekligen ligga rätt så konkurrenskraftigt i pris. Det måste vara att folk inte hittat den ännu. För visst står det Suzuki GSX-R1000 i regbeviset?

Får se, semestern är slut (för de flesta, 3 veckor kvar här muahahahaha!) det har regnat mest hela sommaren, det har blivit populärt att importera från sydeuropa så blocketpriserna har börjat dumpas. Och snart kommer hösten

skulle tro att det krävs mer än ett bra pris för att sälja just nu, krävs ett kanonpris

Det har regnat hela sommaren ? det har väll varit en sisådär totalt 4-5veckor helt GALET bra väder i största delen av Svedala ?

ok..får la in på annonsen å skriva ett manus så kanske de säljer bättre :tummenupp
Nu ska du få se vilken fin service de har på mupp-blocket. Det lär inte vara gratis att ändra i annonstexten, för den ska ju granskas igen...

Det har regnat hela sommaren ? det har väll varit en sisådär totalt 4-5veckor helt GALET bra väder i största delen av Svedala ?
Inte här. 2 veckor var väl rätt ok, men jag minns fortfarande de 113 dagar med konstant minus i vintras så jag, med flera, kräver mer innan jag blir glad.

Last edited:

regnat hela min semester iaf, kanske 1-2 dagar i veckan som det varit sol, men endå ingen värme direkt, ville ju glassa på badstranden men men, inge kul att sitta och frysa vid en folktom sjö

Jag tycker iofs det var ett hyfsat bra pris, en polare köpte en likadan 05:a i november förra året (köpte den då för att hitta "desperata" försäljare), den hade gått 2000 mil och han fick ge 63000.

Jag tänkte köpa ny hoj nu i november av samma anledning.

Ändrade min annons lite nu skrev: r1 cbr zx10 suzuki gsx-r1000 gixxer , längst ner kanske blir bättre :)

dom brukar neka sånt tyvärr... när man lägger till massa modellnamn..
det ska ingå i rubriken eller texten... men håll tummarna att det slinker igenom..

Ändrade min annons lite nu skrev: r1 cbr zx10 suzuki gsx-r1000 gixxer , längst ner kanske blir bättre :)

får hoppas det sitter nån sommarjobbare i kontrollen då :D, normalt sett tillåter de inte såkallade "sökord" men har sett det på vissa annonser endå, så ibland verkar det slinka igenom

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT