trög kickad 640 lc4

ankanett

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
ktm640-03
Hej !
Har någon haft en trasig autodekomp. då blir det startmotstånd ! Kicka går fint om man manuelldekompar en kickning, men elstarten tar stutt.Jag behöver elstarten för vatt käringa brukar låna den rätt ofta (hon orkar inte kicka) Elstarten orkar nästan, skall elstarten kunna dra runt även om autodekompen är kass.. ha de bra...

ankanett skrev:
2300036 Hej !
Har någon haft en trasig autodekomp. då blir det startmotstånd ! Kicka går fint om man manuelldekompar en kickning, men elstarten tar stutt.Jag behöver elstarten för vatt käringa brukar låna den rätt ofta (hon orkar inte kicka) Elstarten orkar nästan, skall elstarten kunna dra runt även om autodekompen är kass.. ha de bra...
Har du testat med att dra in manuella dekompen en liten bit, dra igång startmotorn för att sen när du har ordentlig snurr på startmotorn släppa dekompen ? Kan behöva göras ibland på hojar men rejsigare kammar.

.

ankanett skrev:
2300036 Hej !

Ja elstarten ska kunna dra runt utan man. dekomp om batteriet är sjysst

autodekomp.

Jo då manuelldekomp intryckt startmotorn snurrar, släpper tvärstutt!! Den snor även med full komp om den är kall och inte chokar,autodekompen verkar ha pajat .

ankanett skrev:
2300788 Jo då manuelldekomp intryckt startmotorn snurrar, släpper tvärstutt!! Den snor även med full komp om den är kall och inte chokar,autodekompen verkar ha pajat .

Kolla batteriet innan du gör något drastiskt.

Kabla ifrån en avstängd bil och se om det blir mer fart på det hela.

ankanett skrev:
2302162 nytt batteri, kablade från bil likadant, är det så ovanligt med trasig autodekomp?
Det jag menade med kammar och manuell dekomp för att få snurr på grejorna har att göra med att det finns rejskammar (G2 t.ex. har jag för mig) som öht inte har någon autodekomp och där det trots det går alldeles utmärkt att starta med elstarten (med manueldekompsnurrtrixet då rå). Låter som det är något annat som är galet. Hmmm.....? :va

.

Decompen är i princip en avancerad bricka som sitter på kammen,om den går sönder borde det märkas på flera sätt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT