Trög/fastnad länk i kedjan

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Hello jag såg idag att en länk på kedjan hade stannat i typ uppvikt läge.

Vet att jag måste byta, men hur bråttom är det och vad kan hända under tiden?

Jag använder hojen till jobbet varje dag och så lite till efter jobbet.

Svårt att lämna ifrån sig den mitt i veckan liksom.

Prova att rengöra och smörj kedjan ordentligt till att börja med.
Sen kan du nog köra veckan ut.

Är den trög för den skurit eller bara seg för den inte är rengjord på ett tag?

Ta och böj den och känn om det går mjukt eller trögt/hackar,går det mjukt och fint så testa en rengörning.

Hackar eller trögt(våld/verktyg för att böja)skulle jag nog parkera tills jag bytt,för stora risker enligt mig.

Henrik

Hmm måste genast ut och spraya, sen får jag väl åka till biltema i morgon o tjacka lite borste och nått lösningstjafs.
Ska talla lite mer på länken och se om den är helt körd.

Tack för input.

Hmm måste genast ut och spraya, sen får jag väl åka till biltema i morgon o tjacka lite borste och nått lösningstjafs.
Ska talla lite mer på länken och se om den är helt körd.

Tack för input.

Tjakka lysfotogen att rengöra med.

Kollade på kjedjan nu och den kan nog klassas som extremt skitig, vickade lite på länkarna och kunde ställa alla i upp vikt position men de återgick till normalt ganska segsnabbt.

Ska tjacka lysfotogen i morgon och rengjöra den ordentligt, tack för tipset tottelias!

En länk som är "konstant vikt" är antagligen skuren (mest troligt) eller otroligt skitig. Är det en O-ringkedja så är det förmodligen det första alternativet.

Har kört runt med 2 sådana kedjor i mitt liv, överlevde båda. Nu när jag är äldre och tråkigare så skulle jag byta, bums.

Suck, blir till att ringa norska verkstaden idag och hoppas på att dom har tid igen..

Fan vad det alltid ska fixas o grejas...

nån som vill köpa gsxr??

Inlämnad reparerad och klar.
Mecken sa, att den är lite seg och inte faller på plats omdelebart betyder inget, det är en o-ringskedja så det kan vara så.
Däremot var den ojämnt sträckt och så hade jag liiiiiite backe på kuggarna på bakdrevet, i norge kostar kalaset 3200 norska..
Vad kostar det i sverige, 2500?

Back