Trög 2 till 3an...

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag håller ju på att köra in min 660, och nu tycker jag att den är förbannat trög mellan 2an till 3an. Var era så oxå när de var nya. Jag har kört 12mil nu...

//Mats

Mingves skrev:
Jag håller ju på att köra in min 660, och nu tycker jag att den är förbannat trög mellan 2an till 3an. Var era så oxå när de var nya. Jag har kört 12mil nu...

//Mats

Jag tror den är trasig. Byt den mot min Triple.

Om hojen är flångny gäller inkörningen även växellådan. Det tar några mil innan den nöter in sig. Kommer troligen inte att börja kännas "normal" förrän du fått oljan bytt...

Min är fortfarande inte bra trots 2500 mil på mätaren :3freak :hihi

jag köpte grejor av superbike för 17kkr 1,5 mån innan köpet så jag fick ett specialpris, men det stämmer nog ganska bra

Mingves skrev:

//Mats

Min var/är exakt likadan. Jag tyckte också att min trea var svår att få in i början. Snackade sedan med Anders på Superbike i anslutning till 100-mil-servicen förra veckan och han sa att de kan vara lite hårda i början och att han inte tyckte det var något särskilt. Jag tog hans ord, testade nya växlingstekniker, och har inga större problem längre. Tyckte också att det blev lite bättre när oljan byttes till helsyntet.

/Stefan

Hade själv ruksiga problem med 625 som jag hade men inte 660 att försöka få i neutralen i rödljus. Men som tur var så släppte det efter ett tag.

Men som sagt KTM är lite Rå! :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...