Jag + två kompisar skulle idag filma lite bakhjul tänkte vi. Vi letade upp en hyfsat fin raka med ett litet krön i mitten. Det gör inget tänkte vi. Jag drar ett par repor, går väl sådär. Sen skulle jag försöka gasa så att bakhjulet lättar när man kommer ner för krönet. Då hör jag "PANG"! Först tänkte jag att det var bakhjulet och förberedde mig på vobbel men sen så hör jag lite rassel och ser något som försvinner under hojen. Trycker in kopplingen ifall att det var något med växellåda eller liknande. Sen när jag stannar så ser jag ingen kedja! Det sista jag kunde tänka mig som skulle fuckat sig. Smörjde den och kollade kedjelåset det sista jag gjorde innan jag for hemmifrån.
Det enda som saknades på kedjan var kedjelåset, den länken var alldeles uppbruten.
Det synliga som tog stryk var: Drivpaket, kedjeskyddet samt att undertailen fick sig en smäll(!), det måste kastat runt kedjan bra mycket då det var repor överallt på sving osv.
Är jävligt glad att jag inte fick mig en snärt på foten av den, skulle nog kännts rätt duktigt.
Så nu är det bara att tvätta av hojen och in i garaget och kolla så att inget mer tagit stryk och fixa till det som är sönder.
Så, nu kan ni berätta hur synd det är om mig och att ni gärna skänker pengar till nytt drivpaket...
Det enda som saknades på kedjan var kedjelåset, den länken var alldeles uppbruten.
Det synliga som tog stryk var: Drivpaket, kedjeskyddet samt att undertailen fick sig en smäll(!), det måste kastat runt kedjan bra mycket då det var repor överallt på sving osv.
Är jävligt glad att jag inte fick mig en snärt på foten av den, skulle nog kännts rätt duktigt.
Så nu är det bara att tvätta av hojen och in i garaget och kolla så att inget mer tagit stryk och fixa till det som är sönder.
Så, nu kan ni berätta hur synd det är om mig och att ni gärna skänker pengar till nytt drivpaket...

Och nu inga wheelies, jag är körd