Tråkigt slut på säsongen :((((

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag + två kompisar skulle idag filma lite bakhjul tänkte vi. Vi letade upp en hyfsat fin raka med ett litet krön i mitten. Det gör inget tänkte vi. Jag drar ett par repor, går väl sådär. Sen skulle jag försöka gasa så att bakhjulet lättar när man kommer ner för krönet. Då hör jag "PANG"! Först tänkte jag att det var bakhjulet och förberedde mig på vobbel men sen så hör jag lite rassel och ser något som försvinner under hojen. Trycker in kopplingen ifall att det var något med växellåda eller liknande. Sen när jag stannar så ser jag ingen kedja! Det sista jag kunde tänka mig som skulle fuckat sig. Smörjde den och kollade kedjelåset det sista jag gjorde innan jag for hemmifrån.

Det enda som saknades på kedjan var kedjelåset, den länken var alldeles uppbruten.

Det synliga som tog stryk var: Drivpaket, kedjeskyddet samt att undertailen fick sig en smäll(!), det måste kastat runt kedjan bra mycket då det var repor överallt på sving osv.

Är jävligt glad att jag inte fick mig en snärt på foten av den, skulle nog kännts rätt duktigt.

Så nu är det bara att tvätta av hojen och in i garaget och kolla så att inget mer tagit stryk och fixa till det som är sönder.

Så, nu kan ni berätta hur synd det är om mig och att ni gärna skänker pengar till nytt drivpaket... :crash

Där ser du, man ska inte köra på bakhjulet ... det är då sånt här händer :D

Bättre att gubbköra istället :whip

Du får väl hänga lite mer på Maxi, du har ju att glysa på där iallafall... så klaga inte över att du bara behöver vara där :brynad

Tänkte också att du hade synat marken eller icke lyckats häva en bakhjulssläppning ( ;) )
Skönt att så inte var fallet hursomhelst.
Nu kanske du har lärt dig en läxa och bara gör stoppisar framöver ;) Jag har tyvärr inga pengar att ge dig.

vart också orolig. Trode du hade kraschat! tur det. Men endå tråkigt...och dyrt!

Bikerbitch skrev:
Tänkte också att du hade synat marken eller icke lyckats häva en bakhjulssläppning ( ;) )
Skönt att så inte var fallet hursomhelst.
Nu kanske du har lärt dig en läxa och bara gör stoppisar framöver ;) Jag har tyvärr inga pengar att ge dig.

Hehe, mina bromsbelägg är också fuckade så jag kan inte göra stoppies heller. :rodnar Och nu inga wheelies, jag är körd :hej

Macho Woman skrev:
Tråkigt, killen! Hur ska du nu kunna imponera på mig?

Hörrududu! Nästa säsong, då jävlar ska du få se när jag kommer till tokholm! Sen trodde jag ju att jag redan hade dig runt lillfingret, men icke tydligen...

Tråkigt, men var glad för att det inte gick värre. Kedjebrott kan ställa till det rätt rejält.

Ledorden är: nitat kedjelås.

McB skrev:
Tråkigt, men var glad för att det inte gick värre. Kedjebrott kan ställa till det rätt rejält.

Ledorden är: nitat kedjelås.

Jag ska, jag ska köpa nitat kedjelås! Vill itne att detta händer igen serrö :P

När detta hände mig, så gick kåpan över framdrevet (dr 600, plastkåpa).
Och så fästen till kåpan,, som var gjutna i motor&växelåda slogs bort.
Då var man oxå väldigt glad att kedjan inte snärtade foten.
Eller låste backljulet, då jag körde landsväg, och mitt i kurvan small
den av.

Hagster skrev:
Hehe, mina bromsbelägg är också fuckade så jag kan inte göra stoppies heller. :rodnar Och nu inga wheelies, jag är körd :hej

hur ska du nu impa på fjortisarna?? :confused: :D

Som alla andra skrivit, kunde gått värre, krya på hojen!
Dessutom: har tyvärr inga pengar att ge dej...

Hagster skrev:

Nu kommer pappa här:

Kör nu för fan inte omkring med dåliga bromsar, dåligt drivpaket, hylanddäck et cetera. En sportcykel måste vara i toppskick rent tekniskt, även om det kostar.

valmers skrev:
Nu kommer pappa här:

Kör nu för fan inte omkring med dåliga bromsar, dåligt drivpaket, hylanddäck et cetera. En sportcykel måste vara i toppskick rent tekniskt, även om det kostar.

Word! Gubbjävel!

Lyssna nu på oss gamla gubbar Hagge! Inte snåla på det valmers räknar upp! :fakta

men hagster är ju liten och fattig. Det går inte riktigt ihop att kunna äga en sporthoj då!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back