Tråkig försäkringsfråga

Tjejen tecknade det till sin 600rr igår, lite avis på hennes premie blev man.

I så fall har LF frångott ett EU beslut.
Finns en tråd om detta beslut på forumet.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237666

Kanske ska ringa till LF och begära att jag ska ha samma premie? :va
Diskrimenering.

Var glad att din tjej fått en billig försäkring. Men skulle tro att det är sista säsongen hon får det.

//Andreas

Den är en -07a.

Tjejförsäkringen kräver att jag har hojen låst i garage varje natt, men jag har inget garage varje natt.

Om du tänker ställa en gsxr 600 -07 på gatan i Stockholm så kommer försäkringen bli dyr. Anledningen är att hojen troligen blir stulen rätt snart.

Tråkigt nog är det inte speciellt bra att förvara sporthojar utomhus här.

I så fall har LF frångott ett EU beslut.
Finns en tråd om detta beslut på forumet.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237666

Kanske ska ringa till LF och begära att jag ska ha samma premie? :va
Diskrimenering.

Var glad att din tjej fått en billig försäkring. Men skulle tro att det är sista säsongen hon får det.

//Andreas

"Men från 21 december 2012 blir det olagligt att göra skillnad utifrån kön, enligt domen."

Saxat ifrån DN artikeln som länkas i den tråden. :tummenupp

Hej.

Testa med Salus ansvar.
På hemsidan står det inget om mc-försäkringar men dom har det iaf så bara att ringa
Jag betalar ca 6000:- halvförsäkring/år. ej avst.bar. för en zx6-r.

Hej.

Testa med Salus ansvar.
På hemsidan står det inget om mc-försäkringar men dom har det iaf så bara att ringa
Jag betalar ca 6000:- halvförsäkring/år. ej avst.bar. för en zx6-r.

.. från -99, antar att en -07 är lite dyrare :)

Hej alla!
Tack för hjälpen. Ska ringa runt en gång till. Låter ju konstigt att min suzuki 600 ska kosta mer än någons R1. Kul att folk ställer upp när man frågar :Bugar

Kolla på Svedea, Bilsport & MC, Folksam, Länsförsäkringar, If, Gjensidige
Och som sagt, välj trafik eller halv och krascha inte. För ofta. Och absolut inte stort.
Kraschpuckar skyddar en del i varje fall. Jag skall sätta på kraschpuckar på mina.
Funderade på att köpa en GSX-R 750 -00. Ägaren i 25årsåldern betalade 1800kr/månad för försäkringen.

"Men från 21 december 2012 blir det olagligt att göra skillnad utifrån kön, enligt domen."

Saxat ifrån DN artikeln som länkas i den tråden. :tummenupp

Ah miss av mig. Då är det bara att lyfta på hatten för damerna. Ni har billig försäkring året ut.

Mvh
Andreas

Glöm inte att jämföra om försäkringen är en året-runt försäkring eller om det är en försäkring där du får lägre premie när du ställer av hojen. Och isåfall, vilka månader som är de "dyra" månaderna att ha hojen påställd.

Även om du tar en försäkring med villkor om garage så innebär det inte att du blir helt utan ersättning vid stöld när den inte står i garage. Det bör bli en förhöjd självrisk eller viss nedsättning av ersättningen.

Jag försäkrade nyss min SV 1000 hos Suzuki Märkesförsäkring, 3795 :-/år helförsäkring året runt vill dom ha. Jag är 29 år och bor i Vallentuna.
Nackdelen med R hojarna är ju att ingen vill försäkra dom, verkar vara bättre att köpa ett mellanting ;)

Men det är ju r-hojarna som är sötast ju! ;) nu har ja hittat halvförsäkring för 1600 i månaden. Helt ok :)

Salus ansvar var bra mkt billigare än något annat för mig med.. Ingen 07.a men hade en tidigare r6,a..

Sen att tjejerna står för dom största skadekostnaderna för FB på bilfronten kan ju va vart att tänkas på haha.
Killarna står för färre men allvarligare olyckor, men tjejerna för massa småskador som parkeringsskador o liknande.

Hoppas du är ironisk - inte en chans att kvinnor orsakar mer kostnad för försäkringsbolagen än män. Sorgligt men sant.

Hoppas du är ironisk - inte en chans att kvinnor orsakar mer kostnad för försäkringsbolagen än män. Sorgligt men sant.

Ne jag såg ett program på tv om det i höstas.
Klart och tydligt sa dom att kvinnor var överrepresenterade i höga kostnader för fb för alla småskador.

Ja tänk att det finns såna som köper först o kollar sen. Hade svårt att tro att det skulle vara någon större skillnad på en cbr o en gsx. Nu när allt rett ut sig visade det dig bara skilja 300/ mån så d va ju inte helt fel tänkt :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph