Tråkig effektkurva! CBR1100XX

Dippen spelar egentligen inte någon större roll. Gasar man på så passerar man det svaga området väldigt kvickt och kör man inspirerat är man inte nere på så låga varv överhuvudtaget. Men visst märks det stor skillnad om man provar en hoj med ett starkt mellanregister. Jag sålde BBn efter en provkörning av en Busa bl.a. av den anledningen. Det gick inte att förtränga hur mycket bättre Busan gick som har jämförelsvis spikrak effektkurva.

Kom ihåg att min BB hade ungefär samma dipp som din. hade 4-2-1 bänkat hos honda city.
Tror det är en sjukdom hos BB med förgasare.
Insprutningen kom väl -99 om jag inte minns fel. provkörde en -02 och det var en ganska märkbar skillnad.

Lev med det eller byt hoj. :rolleyes:

Jag instämmer i kören.

Hade en BB som kördes två gånger i helt olika bänkar med olika luftfilter, olika dynojetnålar och olika helsystem (det senaste var ett Akra 4-2-1 titan).

Fick aldrig bort dippen i mellanregistret, även om dom lyckades snygga till den så att det inte blev så ryckigt vid gaspådrag. Efter den senaste dynon så var det bara en mjuk dipp och sen kom kraften igen, mycket bättre än att det kommer "portionsvis". Tappade dock en-två hästar i toppeffekt, hade 147 på bakhjulet..

Jag har nu sålt den.
Vet fortfarande inte om det var bra, tyckte att det var en jävla bra hoj.

Kanske blir en till senare men med FI.

Tackar för era inlägg!

Jag har nu sålt den.
Vet fortfarande inte om det var bra, tyckte att det var en jävla bra hoj.

Kanske blir en till senare men med FI.

Tackar för era inlägg!

Ibland fick man byta tillbaka till std-nålarna, ibland shimsa upp dem lite, ibland gick de bättre med std-filter, ibland fick man även byta lågfartsmunstycken.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC