Trådlöst tangentbord/mus

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Är på jakt efter nytt trådlöst tangentbord och mus. Tidigare erfarenheter sträcker sig enbart från 40-kronors tangentbord till Logitech media desktop med MX700 mus.

Vad rekommenderas? Har kikat på "Logitech® Cordless Desktop® MX™ 3000 Laser" men tänkte höra med er först vad som rekommenderas. Att trådlöst skulle vara segt avskräcker mig, finns det trådlöst som funkar bra?

Prisklass omkring 1000 kr och nedåt (för tangentbort + mus).

Jag har ingen personlig erfarenhet av moderna trådlösa system, men MX1000-musen (trådlös lasermus) används av många gamers och får gott betyg av dessa.

I MX3000 paketet påminner musen starkt om MX1000-modellen, och jag gissar på att de är i stort sett identiska.

Det är rimligt att anta att ett trådlöst system kan ha mätbar skillnad i respons jämfört med ett trådat system, men jag tror att i realiteten så kommer man ha svårt att märka av det med kvalitetsprylar.

Jag skulle dock rekommendera att du försöker hitta en lasermus istället för en vanlig optisk, eftersom dessa är klart mindre känsliga för dåligt underlag.

Jag tror nog inte du blir besviken på MX3000 kitet, logitech håller generellt sett hög kvalité, och de har dessutom bra garantier. Däremot så vet jag att MX1000 är en ganska tung mus vilket kan kännas ovant om man är van vid lättare möss. Om det är som jag tror (att det är en MX1000 som ingår i MX3000 kitet, eller en motsvarande mus) så föreslår jag att du försöker få testa att hålla i musen innan du köper den.

det enda som e lite segt när det gäller mx1000 e om man campar med typ awp o musen går i viloläge o man sen ska röra lite på den att den e nån "hundradel" för sen.. men att man skulle märka det i något annat läge tror jag inte.. kan inte tänka mig att deras tangentbord skulle vara sämre.

Maverick skrev:
2237180 det enda som e lite segt när det gäller mx1000 e om man campar med typ awp o musen går i viloläge o man sen ska röra lite på den att den e nån "hundradel" för sen.. men att man skulle märka det i något annat läge tror jag inte.. kan inte tänka mig att deras tangentbord skulle vara sämre.
ge fan i å ta med tältet in på CS servrar så slipper du det problemet :)

men de e ju så fint o tälta vid vattnet på aztec.. man kan sitta o fiska vid kanalkanten.. :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg