Trådlöst nätverk. Vad funkar bäst?

Gurra H

Nu med hus på vischan!
Gick med
13 May 2003
Hoj
VFR 800FI
Hej på er!

Jag köpte D-Link W-Lan router och en usb-dongle för att kunna köra trådlöst nätverk här hemma. Routern funkar oftast hyfsat, i vart fall mot min bärbara dator.
Min stationära, med usb-dongeln, funkar däremot mindre bra. Den tappar kontakten nu och då med nätverket. Ibland korta stunder och ibland längre.
Jag har följt alla instruktioner och uppdaterat och fixat. Men det hjälper inte.

Nu har även routern börjat bete sig märkligt och tappar inställningar och kräver omstarter. D-Links support är förmodligen världens sämsta och jag har nu tröttnat rejält på allt strul.
Därför kommer jag i närtid att lämna tillbaka både router och dongle till OnOff och skaffa andra prylar.
Så till min kärnfråga: vad ska jag köpa i stället? Vilket märke tycker ni funkar bra?

Mvh

Gurra

Jag hade d-link förut och bytte till netgear. Hästlängder stabiliare!!

Jag har net gear wtg-624 tror jag den heter. Nätverkskortet i stationära är ett från kjell och company för 450kr(det med tre antenner), som funkar ypperligt med mängder av trä- och betongväggar imellan routern

Säger bara Linksys. Ägs av cisco grymt bra grejer mycket inställnings möjligheter så ett tips är Linksys WRT54G ligger runt 650:-

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti