trådlöst kort som inte uppnår hastigheten

Darkwing

Inte hojlös!
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
FZ6-N
sitter här o meckar på burken o får INTE rätt på mitt kort.

enligt windows är jag ansluten till nätverket i 11mbit men kortet ska klara 56mbit.. får icke ihopp detta.. nya drivrutiner är precis nerladdade o installarade.. ingen skillnad.. :huvet

ideer någon???

edit: kortet är ett: CNet Wireless-G CardBus 54 Mbps 802.11g

Last edited:
Darkwing skrev:
sitter här o meckar på burken o får INTE rätt på mitt kort.

enligt windows är jag ansluten till nätverket i 11mbit men kortet ska klara 56mbit.. får icke ihopp detta.. nya drivrutiner är precis nerladdade o installarade.. ingen skillnad.. :huvet

ideer någon???

Vilken kommunikationsstandard är inställd på accesspunkten, b eller g? Kortet kan aldrig köra fortare än APn.

Kurt skrev:
Vilken kommunikationsstandard är inställd på accesspunkten, b eller g? Kortet kan aldrig köra fortare än APn.

you lost me there :kocko

skulle tro att det inte är där felet ligger då en annan dator i huset sitter med ett annat kort som visserligen bara klarar 22 Mbit med kör i full hastighet.. :3freak

Darkwing skrev:
you lost me there :kocko

skulle tro att det inte är där felet ligger då en annan dator i huset sitter med ett annat kort som visserligen bara klarar 22 Mbit med kör i full hastighet.. :3freak

22 mbit/s är inte G-standard vilket krävs för att köra 54 mbit/s. 22mbit/s är ett specialfall inom b-standarden, och har du ett vanligt b/g-kort så klarar det bara 11 mbit/s mot den APn.

Vem äger APn? Vilken sort är det?

Kurt skrev:
22 mbit/s är inte G-standard vilket krävs för att köra 54 mbit/s. 22mbit/s är ett specialfall inom b-standarden, och har du ett vanligt b/g-kort så klarar det bara 11 mbit/s mot den APn.

Vem äger APn? Vilken sort är det?

det e jag det... hur i hela friden kommer man åt den då och ändrar så det blir rätt i den???

ska vi se.. d-link DSL-604+

:va

Kurt skrev:

spanade lite på den... o läste mig till att tydligen klarar den inte mer än 22Mbit.. nå.. tack för hjälpen ändå :tummenupp

Darkwing skrev:
det e jag det... hur i hela friden kommer man åt den då och ändrar så det blir rätt i den???

ska vi se.. d-link DSL-604+

:va

Den produkten är klassad för 802.11B med AirPlus-tillägget som gör att den kan kommunicera som snabbast i 22Mbit/s. Anledningen till att du bara får 11Mbit/s är troligtvis att ditt kort inte är Airplus-klassat, utan bara B/G.

1. Köp ett 802.11B-kort med AirPlus-tillägg.

eller

2. Köp en ny AP/router som följer 802.11G-standarden.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti