Trådlöst Headset

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag skulle vilja ha rekommendationer för ett bra trådlöst headset. Kommer främst använda det till musik och spel vid datorn. Är trött på trassliga sladdar och att ta av och på så fort man ska resa sig - skulle varit jäkligt gött och ligga i soffan utan att bry sig om trasselsladden.

Kravet är stereo-headset, dvs kåpor samt mick och bra ljud såklart, fet bas. Är det nån här inne som sitter på tips så dela gärna med er av dom i denna tråd :)

Vilka för- och nackdelar finns det med trådlöst?

Last edited:
logitech g930 kommer de bli för min del nästa gång. Har inte prövat ljudet men de satt skönt på mig. Och har fått bra utlåtanden.

Tack för tipset, kostar runt tusenlappen.

Vilket är bäst, bluetooth eller radiofrekvenspryl?
Och vad är "mikrofontyp-kondensator för elektretmikrofon", wtf? :confused:

Last edited:
Logitech G930 har funkat kanoners för mig. Cirka 9-10 timmars batteritid när den är full laddad. Kan även gå till köket och lyssna på musik. Har inte märkt något fel på dem över huvud taget. :fyllisar

G390 verkar helt klart bekväm och bra. Finns ett par i billigare klasser, typ Creative för 500-600 kr men ska jag investera i trådlöst headset bör jag nog hosta upp tusenlappen annars kommer jag nog att ångra mig, vill ju ha det bekvämt och med bra ljud och bra batteritid.

Jag brukade köpa det billigaste typ, 150 kr, men där satt jag bara och "tuggade" typ gned på kabeln med tänderna. Skaffade mig G930 när de kom ut precis då de kostade strax under 1000 lappen med frakt. Nu kostar de väll 1 500:-?

Skit skönt att slippa kabeln och 9 timmar batteritid är helt klart fullt godkänt för mig. Sen har vi ju den här kabelsnurr grejen som funkar bra också. Använder den till att ladda musen också :)

Jag brukade köpa det billigaste typ, 150 kr, men där satt jag bara och "tuggade" typ gned på kabeln med tänderna. Skaffade mig G930 när de kom ut precis då de kostade strax under 1000 lappen med frakt. Nu kostar de väll 1 500:-?

Skit skönt att slippa kabeln och 9 timmar batteritid är helt klart fullt godkänt för mig. Sen har vi ju den här kabelsnurr grejen som funkar bra också. Använder den till att ladda musen också :)

Har läst lite om dom och många verkar nöjda med räckvidden och batteritiden, men hur är basen och det virituella 7.1-ljudet?

Verkar krångligt att byta ljudkälla med G930 :va

En sak som däremot stör mig är att det inte går att stänga av ljudkortet om du vill lyssna med vanliga högtalare. Vill du använda högtalare måste helt bryskt dra ut USB-ljudkortet, vilket gör att det känns lite meckigt att växla mellan lurar och högtalare.

http://www.fz.se/artiklar/hardvara/20101003/logitech-g930

Kollade runt lite och såg denna för en femhundring mindre. Det lilla jag har läst om Tactic3D Wrath är positivt iaf.

Här en dansk recension :hihi

Selve lyden i Battlefield 3 har altid faldet godt i min smag, men med dette headset som leverer en fantastisk lyd, samtidig med at lukke alt udenfra ude så får man en fantastisk gaming oplevelse. Man kan virkelig høre kuglerne flyve om hovedet på en, alt imens man frygter for sit liv.

http://www.tweak.dk/review/Creative_Sound_Blaster_Tactic_3D_Wrath_Wireless_headset/1334/3/1

Nu har jag beställt Tactic3D så den väntar på mig på posten när jag kommer hem från semestern på måndag :banana

Har läst lite om dom och många verkar nöjda med räckvidden och batteritiden, men hur är basen och det virituella 7.1-ljudet?

Verkar krångligt att byta ljudkälla med G930 :va

De funkar att lyssna på musik med. Dock inget super duper höjdar system. Om man ska lyssna på musik rekommenderar jag in-ear pluggar till typ telefoner då de ger bra bas. Men jag tror inte du blir missnöjd om du ska spela, titta på film och chatta.

Dock mycket tysta utåt! Du märker inte förens du tar av dig dem att du spelar så högt som man egentligen gör.

Jag är ju lite besviken att de inte är kompatibla till Playstation 3 eller att de inte har 3,5mm uttag(har 3,5 på skärmen så HDMI ger ljud till skärmen från PS3an när man inte har högtalarna i). Finns ju en verision som är gjort för Xbox och PS3 men vem vill lägga ut pengar på ett likadant till?

Men helt klart ett bra köp. Finns väll bättre på marknaden men detta funkar, inte bäst på något men bra på mycket skulle jag nog vilja säga.

Och det bästa av allt! Lång och bra laddsladd så man kan använda headsetet även när man laddar. Mycket fyllesnack har gått genom min mikrofon :fyllisar

Varför jag köpte dem: Jo jag körde med 100-150kr headset förr med två sladdar och de satt jag å gnagde sönder kablarna på hela tiden. Så jag bestämde mig för att köpa trådlöst när komplett gick ut med liten rabatt innan de släpptes.

Efter att ha testat Creative Sound Blaster Tactic3D Wrath kan jag konstatera att jag är mycket nöjd med köpet.
Mjuka kåpor med lädermuffar, ser stor och tung ut men är lätt, kan ha på den i timtals utan att det stör, klumpig design men bekväm för huvud och öron, avtagbar mick. Jag är väldigt nöjd med ljudet och då har jag inte ens laddat ner den flashiga mjukvaran, bara kopplat in den i datorn från scratch. Micken funkar alldeles utmärkt enligt Skypefolk. En annan bra grej är att man kan ladda den samtidigt som man använder den.

Nått jag inte är helt nöjd med är hur kort avtånd den trådlösa signalen når. Jag trodde jag kunde gå runt i hela lägenheten men signalen klipper när jag kommer fram till dass och sovrummet, tur det kanske. Den håller iaf bort till köket och kylskåpet och det är det viktigaste. Fick headsetet för drygt 800 kr så det var ett bra köp tycker jag. Oerhört bekvämt att kunna resa sig från datorn utan att ta av dom och det var därför jag köpte dom.

creative_sound_blaster_tactic3d_wrath_wireless-20826040-xtrab.jpg

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...