Trådlös Tv störs ut av Trådlös "Internet" .

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Hej hej.

Jag var iväg och köpte en Wireless tv link igår, jag köpte en Philips SLV3100
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/39002?opendocument&markID=75-45-45

Den funkade inte alls bra, man såg bilden men det var störningar så man höll på att bli tokig.

Sändaren/recievern hade 4kanaler och jag provade alla dom med samma resultat. :huvet

När jag väll kom på att jag skulle testa att stänga av den trådlösa routern så gick det mycket bättre :nicka :tummenupp Det funkade :tummenupp bra bild och fjärren funkade kanon.

Men hur i helvete tänker tillverkaren? :mad: Vi sänder på samma frekvens som...... :huvet

Jag skall lämna tillbaks philipsarna idag och ge mig ut på jakt efter nått nytt, frågan är bara vilken "Bildsändare" fungerar ihop med mitt "trådlös internet"

Är det nån som kör trådlös tv samtidigt som dom har Trådlöst internet? :confused:

Vilka grejer sitter ni på isf?

Jag kör Zyxel till Internettet!

Det hjälper INTE att flytta på den trådlösa routern!

Tror ni att det finns sändare som inte störs av mitt nät?

Vem har kunskapen om sånna här grejer vem kan man ringa och få ett proffsigt svar av?

Säljaren på ONOff stod bara som ett fån när jag ställde frågor!

Hjälp mig! :)

Tack på förhand :Bugar

jag kör så. köpte billigaste på class olle el om de va kjell o co. lite brus i bilden men de är så lite. kolla så inget står för nån av sändarna/mottagarn, att flytta min lite hjälpte. sen har jag en vanlig d-link.
o just de. dosan har aldrig funka bra. måste gå på 2-3 meters avstånd precis framför tv,n :)

jag kör så. köpte billigaste på class olle el om de va kjell o co. lite brus i bilden men de är så lite. kolla så inget står för nån av sändarna/mottagarn, att flytta min lite hjälpte. sen har jag en vanlig d-link.
o just de. dosan har aldrig funka bra. måste gå på 2-3 meters avstånd precis framför tv,n :)

Ok, vilken av dem?
http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251397&_path=251882;251433;251437;251309;251397

Hur närma står den trådlösa routern tvsändarn/mottagaren?

Edit:
Helt otroligt!!

Jag försökte med 756st olika positioner och placeringar igår utan framgång, nu gick jag dit flyttade om lite och det vart bra på andra försöket :dummer

:)

Last edited:
Mja, 2,4 GHz bandet är en standardfrekvens för trådlös utrustning, microvågsugnar ligger nära också, därför kan de också störa övrig utrustning. Om du inte vill alternera användandet mellan de trådlösa källorna så kan du ju alltid dega upp och tjacka en AV-link från Thomson, de har en som sänder på 5GHz istället.

http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=530

Ok, vilken av dem?
http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251397&_path=251882;251433;251437;251309;251397

Hur närma står den trådlösa routern tvsändarn/mottagaren?

Edit:
Helt otroligt!!

Jag försökte med 756st olika positioner och placeringar igår utan framgång, nu gick jag dit flyttade om lite och det vart bra på andra försöket :dummer

:)

jag har denna fast verkar vara en årsm äldre :D
Art. nr. 38-2469
min trådlösa står 3 m från mottagarn.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph